شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی، مسئله بسیاری مهم است که سکوت در مقابل آن جایز نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به تجاوز صهیونیست ها به مسجدالاقصی، اظهارداشتند: حمله وحشیانه صهیونست ها شروع شده است و نباید از این مسائل به سادگی گذشت.

ایشان اظهار داشتند: آنها در این حملات نمازگزاران را مورد ضرب و جرح قرار دادند و به دنبال اجرای نقشه های پلید و شوم خود هستند که ده ها سال قبل به دنبال آن بوده اند.

این مرجع تقلید بیان کردند: مسجد الاقصی از مهمترین اماکن متبرکه است و قبله اول مسلمانان جهان و جایگاه معراج پیامبر(ص) است، اما صهیونیست‌ها با نقشه های شوم می گویند باید این مسجد را خراب کرد تا معبد خود را در اینجا بنا نماییم.

معظم له خاطرنشان کردند: این موضوع بسیاری مهم است که سکوت در مقابل آن جایز نیست؛ چراکه آنها آن قدر گستاخ شده اند که پس از این حادثه با به راه انداختن جمعیت کذایی، تظاهراتی به پا کرده و خواستار تخریب مسجدالاقصی و ساختن معبد کذایی خود شدند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تشکر از علما و نمازگزاران جمعه تهران و سایر شهرستان ها که به سرعت به این اقدام واکنش نشان دادند، گفتند: این حرکت آنها بسیار نوید بخش بوده و نشان داد که مردم و علما از ارزش های اسلامی تا به این حد دفاع می کنند و ما در اینجا از سایر علما و مردم می خواهیم که در برابر این هتاکی ها ساکت ننشینند و به آنها ثابت کنند که هرگونه جسارتی به این مکان شریف چه پیامدهایی برای آنها خواهد داشت.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان حدیث اخلاقی  بر لزوم تفکر در آفرینش جهان و آیات تکوینی و تشریعی تأکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha