شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امر به معروف

حوزه/ امر به معروف و نهی از منکر یکی از ویژگی های اولیا و پیامبران الهی است که در حال حاضر روحانیت پرچمدار آن است و رسانه ها نیز باید در این زمینه مسئولانه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام محمد مهدی مهدوی، امروز در همایش بسیج، رسانه و گفتمان ولایت، در محل کانون بسیج ارومیه، وظیفه خطیر پیام رسانی را ارزنده عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) در ظهر عاشورا علاوه بر احیای امربه معروف و نهی از منکر، وظیفه مهم و اصلی پیام رسانی را نیز بر عهده داشتند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان غربی تصریح کرد ایجاد رابطه و تناسب میان امربه معروف و نهی از منکر با رسانه و همت بسیجی در راستای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت فریضه امربه معروف و نهی از منکر از منظر قرآن کریم، خاطرنشان کرد: تاکید 9  آیه صریح از قرآن کریم نشان از اهمیت و توجه به جایگاه این فریضه دارد و رهبر معظم انقلاب نیز این مهم را به عنوان امری واجب مورد تاکید قرار داده اند.

حجت الاسلام مهدوی، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یکی از ویژگی های اولیا و پیامبران الهی عنوان کرد که در حال حاضر روحانیت پرچمدار آن است، افزود: در حوزه تبیین و توصیف امربه معروف از نگاه قرآن کریم و آیه 157 سوره اعراف می توان به جایگاه اساسی این مهم در جوامع اسلامی پی برد، چرا که سلامت و پویایی جامعه در گرو عمل به نیکی ها و دوری از سیئات است.

وی همچنین اذعان داشت: رسانه های باید با درایت و هوشمندی در راستای اعتلای ارزش های جمهوری اسلامی، خدمات ارزنده مسئولین و جهادگران را منعکس کرده و در دایره عملیات روانی دشمن قرار نگیرند.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: انعکاس خدمات نظام از ماموریت های رسانه هاست، چرا که اطلاع رسانی از خدمات نظام به مردم موجب یاس و ناامیدی دشمن شده و مردم نسبت به القای پیام های دروغین از طریق رسانه غربی هوشیاری و آگاهی می یابند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha