سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی اروپا و آمریکا تشنه آگاهی هستند. بیدارگری در جهان اسلام، غرب را نیز بیدار کرده است. مبلغانی که به کشورهای دیگر اعزام می شوند باید به تمامی علوم مجهز باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در دیدار مدیرکل اعزام مبلغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با قدردانی از زحمات این مرکز اظهارداشتند: من دو سال نماینده امام(ره) در اروپا بودم و مسافرت های مکرر به کشورهای مختلف این منطقه داشتم و به مسائل آنجا اگاهی دارم و از این رو معتقدم مبلغان این مناطق باید با آگاهی کامل اعزام شوند.

استاد خارج فقه حوزه  علمیه قم در ارتباط با ویژگی های مبلغان اعزامی به خارج کشور گفتند: اولین و مهم ترین ویژگی این افراد، داشتن علم و آگاهی کامل به تمامی مسائل دینی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

دنیای امروز تشنه معنویت و دین است

این مرجع تقلید افزودند: دنیای غرب از زمانی  که دین را کنار زد و در راه لیبرالیسم و سکولاریسم و اومانیسم گام برداشت، تلاش کرد از این طریق مشکلات زندگی را رفع کند، ولی با گذر زمان به دلیل این که دین، جزو امور فطری بشر است، دچار مشکلات فراوانی شد و از این رو دنیای امروز تشنه معنویت و دین است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دنیای اروپا و آمریکا از نداشتن دین و معنویت رنج می بردند و دانستند که بایستی به معنویت روی آوردند و از این جهت کار شما که تبلیغ و توجه دادن مردم به معنویات است، دارای اهمیت بالایی است و از این رو شرایط پیام آوران بسیار مهم است.

اسلام پاسخگوی نیازها

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم  با اشاره به نیاز دنیای غرب به اسلام گفتند: اروپا و آمریکا پاسخ سوالات و مشکلات خود را از اسلام و به خصوص حوزه علمیه قم می پرسند و می بینند که اسلام پاسخگوی نیاز آنهاست.

ایشان در ارتباط با راه ورود به دنیای غرب افزودند: در اروپا دو چیز بسیار مهم است. اقتصاد که تمام آن به بانکداری و ربا و ثروتمندان درجه بالا مربوط می شود و همه چیز در قبضه آنهاست و قوانین را به نحوی مشخص می کنند که همه چیز به نفعشان باشد. و گرفتاری سیاسی که به این مسئله معطوف است که چه کسانی باید امور سیاسی را در دست بگیرند؟ و برای رسیدن به پاسخ این سوالات از اسلام راهکار می خواهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که مبلغان خارج کشور باید به اسلام و مسائل آن آگاهی کامل داشته باشند اظهار داشتند: این افراد باید چهره اسلام ناب را به مردم نشان دهند.

ایشان دومین شرط این افراد را آگاهی به اوضاع زمان و جهان دانستند و افزودند: یکی از اصول فرهنگی زمان ما، آشنایی به مسائل زمان از طریق آشنایی با افکار اهل آن زمان است و آگاهی به افکار یک منطقه از طریق مطالعات تاریخی همچون شناخت وضعیت مستعمره بودن و وضعیت محرومین و مستضعفین آن منطقه است.

معظم له  با اشاره به حضور خود در منطقه اروپا گفتند: در زمانی که من در آنجا حضور داشتم و به کشورهای منطقه سفر می کردم از حضور امام جمعه های وهابی در شهرهای مختلف آگاه شدم که از طرف وهابیون پول بسیاری دریافت می کردند و برای ارتباط با مردم کشورهای مختلف به چندین زبان تسلط داشتند.

ایشان اظهار داشتند: مبلغان  اعزامی به کشورهای اروپایی، باید از جهت فکر و فرهنگ هم در مقابل وهابیون مقاومت کنند. و کسی که بخواهد در مقابل اینها بایستد، باید هم از لحاظ سواد و معلومات و هم قلم و بیان بسیار قوی باشد و به زبان فارسی و عربی در بیان و نگارش بسیار مسلط باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از  سخنان خود با تاکید بر نیاز جامعه اروپا و آمریکا به اسلام گفتند: اروپا و آمریکا بسیار تشنه اگاهی هستند. بیدارگری در جهان اسلام، اروپا و آمریکا را نیز بیدار کرده است در صورتی آنها در ابتدا می خواستند انقلاب را در ایران محصور کنند؛ ولی نتوانستند و اینک می خواهند این بیدارگری را محصور و یا بی نتیجه کنند.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به تلاش همیشگی غربیان و مشرکان برای سرکوبی اسلام اظهارداشتند: در جنگ موته تلاش داشتند که اسلام را ویران کنند و الان هم همان روحیه خودبزرگ بینی و خودخواهی و به مسلمانان با نظر تحقیر نگاه کردن وجود دارد. پس اگر ما بخواهیم به مبارزه با آنها برویم باید با منطق و دلیل پیش برویم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha