جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعضای شورای عالی

حوزه/ در نشست مشترک اعضای شورای عالی حوزه های علمیه کشور و مسئولین حوزه علمیه اصفهان بر اجرا و تحقق کامل مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه و ارتقاء سطح علمی و اخلاقی طلاب تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، آيت الله مقتدايي، پیش از ظهر امروز 22 آبان ماه در نشست اعضای شورای عالی حوزه با مسئولین حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه، گفت: اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و مطالبات ایشان از حوزه در اولویت برنامه ها قرار دارد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه همچنین با اشاره به پیشینه حوزه علمیه اصفهان، ابراز داشت: ضرورت ايجاب مي كند كه مدير حوزه هاي علميه كشور و برخي از معاونين حوزه به استان ها از جمله اصفهان سفر كنند و گزارشي از كارها و اقدامات صورت گرفته ارائه دهند.

آیت ‌الله غروی نیز در پاسخ به برخي از خواسته هاي مديران مدارس حوزه علميه اصفهان، گفت: لزوم تقویت دروس حوزه بر کسی پوشیده نیست، ولی این به معني دست برداشتن از کتب و دروس موجود نيست؛ زیرا هر طلبه‌ای در هر حوزه‌ای که بخواهد فعالیت کند، در درجه نخست  باید به اصول و روش استدلال فقهی و اصولی مسلط باشد.

وی با تأکید بر این‌که کتب فعلی حوزه نباید تضعیف شود، گفت: اگر قرار است کتابی در سیستم آموزشی حوزه جای بگیرد، باید نقایص آن در شوراهای علمی وزین برطرف شده، مدت‌ها تدریس شود و کم و کاستی‌های آن رصد شود و پس از طی مسیر آموزشی و علمی، با نظر مثبت مراجع عظام اقدام گردد.

وی بیان داشت: امروزه این مسئله زیاد شنیده می‌شود که این کتاب خاص باید در بین کتب حوزوی جای گیرد؛ در حالی که وقتی به درستی به این مسئله نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که این کتب دارای نقایص بسیاری هستند و اصلاً در این حد نیستند که در بین کتب اصلی حوزه باشند.

آيت الله حسيني بوشهري، مدیر حوزه های علمیه کشور نیز با اشاره به ضرورت تحول در حوزه، بر حمايت همه جانبه شوراي عالي حوزه و مديريت حوزه از تشكيل كارگروه هاي علمی - تخصصي به منظور بازخواني متون درسي و تنظيم كتب مطلوب تر و تخصصي تر براي طلاب تاكيد كرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، دیگر عضو شورای عالی حوزه نیز در بر ضرورت توجه مدیران مدارس علمیه به وضعیت تحصیلی و تهذیبی طلاب و ارتقاء سطح علمی و اخلاقی آنان تاکید کرد.

آيت الله طباطبايي نژاد هم که میزبان اعضای شورای عالی حوزه بود با تقدیر از حضور آنان در اصفهان، بر ضرورت تعامل بیش از پیش حوزه های قم و اصفهان و هماهنگی در اجرای برنامه ها تاکید کرد.

برپایه این گزارش، برخي از مديران مدارس نیز به نمایندگی از دیگر مدیران، به بیان نظرات، پیشنهادات و برخي مشكلات و همچنین راهكارهاي لازم و ضروري براي ارتقاء كيفيت سطح علمي حوزه پرداختند.

دراین نشست همچنين برخي از مسئولان مراكز حوزوي همچون حجت الاسلام سجادي، رئيس مركز تحقيقات رايانه ي حوزه علميه اصفهان، حجت الاسلام هادي زاده، رئيس مركز تخصصي حوزه و حجت الاسلام پاك نژاد، مسئول مركز خدمات رفاهي حوزه علميه اصفهان، گزارشي از روند عملكردي مراكز تحت مديريتي خود از زمان تاسيس تاكنون را ارائه كردند.

توجه و اهتمام به برگزاري دوره هاي مديريت اسلامی براي مديران، بهره برداري از تكنولوژهاي روز در راستاي ارتقا سطح علمي اساتيد حوزوي، ضرورت برنامه ريزي منسجم تر در راستای تاثيرگذاري مطلوب تر جامعه حوزوي و ... از نكات مطرح شده از سوي مديران مدارس و مراکز بود.

تاكيد بر حركت روبه جلو و فعالانه، برنامه ريزي موثرتر و بهتر براي طلاب پس از اتمام پايه 10 و بهره مندي از قابليت ها و توانمندي هاي آنان در سطح كشور، برنامه ريزي منسجم تر براي حضور روحانيون در شهرستان ها و روستاهای مناطق محروم و ... از دیگر مباحث این نشست مشترک بود.

مديران مدارس و مراکز همچنین طي درخواستي از شوراي عالي حوزه هاي علميه كشور، پیگیری اجراي کامل مطالبات رهبر معظم انقلاب را خواستار شدند که اين درخواست با استقبال بسيار خوب آيت الله مقتدايي، دبير شورا ي عالي حوزه و آيت الله حسیني بوشهري، مديرحوزه هاي علميه كشور روبرو شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha