جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
8

حوزه/ هفت کمیسیون تخصصی در روز اول همایش بین المللی «اندیشه های علامه طباطبایی در المیزان» با حضور صاحب نظران حوزه و دانشگاه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  در نوبت بعد از ظهر همایش بین المللی «اندیشه های علامه طباطبایی در المیزان» ، هفت کمیسیون به شکل موازی به اجرای برنامه های خود و بیان مقالات خود پرداختند و مورد نقد و بررسی حاضران در این جلسه قرار گرفتند.

کمیسیون اول این همایش، با موضوع هستی شناسی و معرفت شناسی برگزارش گردید،در این کمیسیون مقالات مرتبط بررسی شد که ریاست این کمیسیون به عهده حجت الاسلام والمسلمین عسگری سلمیانی بود.

کمیسیون دوم با موضوع قرآن شناسی و حدیث شناسی برگزار شد که در این کمیسیون حجت الاسلام والمسلمین فاکر میبدی ریاست جلسه را به عهده داشت که مقالات با محورهای مطالعات قرآن شناختی، حدیث شناختی و ادبی ارایه شد.

کمیسیون سوم نیز با ریاست حجت الاسلام والمسلمین ساجدی برگزار شد که موضوع آن موضوع دین شناسی فلسفه دین، معرفت دینی، خداشناسی، راه و راهنماشناسی، معادشناسی، ادیان و مذاهب بود.

کمیسیون چهارم نیز با عنوان مطالعات علوم انسانی و مطالعات انسان شناختی، عرفانی، اخلاقی، تربیتی و روان شناختی با ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر شریفی برگزار شد.

کمیسیون پنجمن نیز با موضوع مطالعات علوم اجتماعی برگزار شد که با حضور محققان و ریاست حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا و ریز موضوعاتی چون مطالعاتی اجتماعی، تاریخ، حقوقی و سیاسی و.... مورد بررسی قرار گرفت.

مقالات عربی، عنوان ششمین کمیسیون تخصصی امروز بود که با حضور برگزیدگان این همایش و به ریاست شیخ شفیق جرادی از لبنان برگزار شد. هفتمین کمیسیون نیز شامل بررسی مقالات برگزیده همایش اندیشه های علامه طباطبایی در المیزان بود که  حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی  رئیس این کمیسیون بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha