جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
التن

حوزه/ روز دوم همایش بین المللی «اندیشه های علامه طباطبایی در المیزان» با حضور کارشناسان و صاحب نظران علوم مختلف به ویژه قرآن در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در نوبت صبح روز دوم این همایش، برنامه های مختلفی برگزار شد که نخستین برنامه، تشریح و معرفی طرح تحقیقات تصنیف موضوعی المیزان است که در این طرح قرار است که مباحث علامه در المیزان به شکل موضوعی دسته بندی و ارایه شود.

پس از این برنامه، ارایه مقاله فارسی با عنوان «معاد جسمانی از منظر علامه طباطبایی با تاکید بر تفسیر المیزان» توسط مرتضی خوش صحبت ارایه شد.

پس از وی نیز مقاله انگلیسی دکتر محمد لگن هاوسن از ایران ارایه شد که این مقاله به مبحث عرفان از منظر آیت الله علامه طباطبایی پرداخته شده است.

سخنرانی آیت الله محمد مهدی آصفی ا از مهمترین بخش های برنامه نوبت صبح این همایش است که وی در سخنانی به ذکر ویژگی های اخلاقی و عرفانی و تفسیری علامه خواهد پرداخت.

ارایه سه مقاله علمی توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل سلطانی، دکتر شادی نفیسی و جواد علی کسار از عراق از جمله برنامه های دیگر نوبت صبح روز دوم همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در المیزان است.

در پایان این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی با موضوع نظریه عدالت از دیدگاه علامه طباطبایی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

گفتنی است نوبت بعد ازظهر نیز با ارایه مقالات علمی در قالب کمیسیون های تخصصی پیگیری خواهد شد و مراسم اختتامیه نیز امشب با حضور آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله استادی در منزل علامه در قم برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha