چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علامه طباطبایی

حوزه/ استاد دانشگاه لندن تصریح کرد: یکی ازویژگی های المیزان آن است که به ابعاد اجتماعی قرآن اشاره می کند و ما امروزه محتاج بازخوانی افکار علمی و اجتماعی علامه هستیم.

به‌گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی رمضان الاوسی امروز (جمعه 23آبان)در همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در المیزان که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مدت 37سال است که با المیزان آشنایی دارم و در این سالها از این دریای بی کران بهره می برم.

استاد دانشگاه لندن افزود: اندیشه های علمی علامه طباطبایی از ناب ترین و برجسته ترین اندیشه های تفسیری قرآنی است که نقش مهمی در معرفت دینی داشتند.

وی با اشاره به تاثیرات این اندیشه ها در الازهر و دانشگاه های مصر گفت: این اندیشه ها به قدری عمیق است که به جرات می توان گفت که همگان باید در سر سفره با کرامت المیزان بنشینند و ساختارهای اندیشه نوین اسلامی را پی ریزی کنند.

استاد دانشگاه لندن تصریح کرد: یکی ازویژگی های المیزان آن است که به ابعاد اجتماعی قرآن اشاره می کند و ما امروزه محتاج بازخوانی افکار علمی و اجتماعی علامه هستیم.

وی بیان داشت:جامعه امروزی که تنها با زبان قرآن می توانیم صحبت کنیم؛ فرزندمان در غرب در مواجهه با بحران هویت هستند و فعالان این حوزه باید با تکیه بر اندیشه های اجتماعی علامه به آنها مدد برسانند.

الاوسی گفت: این چنین همایش مبارکی باید در یکی از دانشگاه های لندن و غرب برگزار شود و ما هم آمادگی داریم که این همایش را با حضور عالمان و فرهیختگان برگزار کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha