جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقتدایی

حوزه اصفهان زیر نظر حضرت آیت الله مظاهری به خوبی اداره می شود. اما در عین حال که مستقل است، در همه امور آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و تذهیبی با قم هماهنگ است.

آیت الله مقتدایی در گفتوگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، با اشاره به جایگاه حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: زمانی که قرار بر حضور حضرت آیت الله مظاهری در اصفهان شد، خدمت رهبرمعظم انقلاب شرف یاب شدند و پیشنهاد دادند حوزه اصفهان مستقل شود که رهبری عزیز نیز موافقت کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: در دیداری که شورای عالی حوزه خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، از ایشان سئوال کردم نظر حضرتعالی این است که حوزه علمیه اصفهان مستقل شود، معظم له فرمودند "آیت الله مظاهری درخواست کردند و من موافقم".

وی ادامه داد: آیتالله هاشمی شاهرودی و آیت الله استادی به همراه بنده از طرف شورای عالی حوزه با حضور در دفتر حضرت آیت الله مظاهری، صورت جلسه ای تنظیم گردید تا حوزه  علمیه اصفهان، مستقل شود.

دبیر شورای عالی حوزه کشور ادامه داد:  لذا حوزه اصفهان زیر نظر حضرت آیت الله مظاهری به خوبی اداره می شود. اما  در عین حال که مستقل است، در همه امور آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و تذهیبی با قم هماهنگ است و جلسات متعددی میان مسئولان هر دو حوزه برگزار میشود، بنده نیز گاهی با مدیریت و معاونین حوزه اصفهان جلساتی دارم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به سفر اعضای شورای عالی حوزه به اصفهان، خاطرنشان کرد: بنا بر درخواست دوستان و مدیران حوزه اصفهان، تصمیم بر این شد که اعضای شورای عالی بازدیدی از حوزه این استان داشته باشند، لذا این سفر انجام شد و جلسات خوبی نیز برگزار گردید.

 وی به پیشرفتهای حوزه اصفهان اشاره کرد و گفت: انصافا اقدامات مطلوب و خوبی صورت گرفته است که البته پیشنهاد دادند هماهنگی بیشتری انجام شود. این موضوع در شوری عالی مطرح میشود و نتیجه توافقات اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما برای ارتقاء سطح علمی حوزه اصفهان چیست؟، افزود:  پیشرفت های خوبی در آموزش، پژوهش، تبلیغ و همچنین اعزام مبلغ به کل استان انجام شده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به طرح تحول نظام جامع آموزشی حوزه، ابراز داشت: در دیدار با مدیران و مسئولان حوزه اصفهان، طرح تحول که خواسته مقام معظم رهبری است، مطرح شد و ما هم اذعان کردیم بازدید دوره ای شورا ی عالی حوزه از حوزه های سراسر کشور و آشنا شدن با عملکرد آنان از نزدیک، خود یک تحول است و تا قبل از این انجام نمیشد، اما ما به این امر بسنده نمیکنیم و باید طلاب هم از نظر علمی و اخلاقی ارتقاء یابند.

آیت الله مقتدایی در پایان تصریح کرد: به مدیران مدارس توصیه شده مسئولیتی که پذیرفتهاند به خوبی انجام دهند و طلاب را مانند فرزندان خود بدانند و در تعلیم و تربیت آنان اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • س IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    حوزه اصفهان نه خوب اداره میشه نه قوت داره .