جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نواب

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت: با بررسی مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه، 64 خواسته و انتظار استخراج شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، در گفتوگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه، گفت: 64 مورد از خواسته ها و انتظارات ایشان از حوزه استخراج شده و با بررسی آنها مشخص شد که 32مورد در بحث سیاست گذاری است که باید در شورای عالی انجام می شد و 32 مورد نیز مطالبات صفی و ستادی بود که برای عملیاتی سازی به مدیریت حوزه ارجاع شد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه ادامه داد: مدیریت حوزه 32 مطالبه ارجاعی را به 50 طرح تبدیل کرد و با اولویت بندیی آنها 18 طرح اولویت دار مشخص گردید و به تصویب شورای عالی رسید.

سفرهایی که اعضای شورای عالی حوزه به استانها دارند به خصوص به اصفهان، در هم افزایی مسائل و خرد جمعی و تبادل نظر تأثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به شورای عالی در این زمینه، گفت: سند چشمانداز و نقشه راه در شورای عالی به تصویب رسیده است. همچنین با آسیب شناسی نظام آموزشی، مطالعات لازم انجام شده که در این راستا کلیات نظام آموزش سطح یک، دو سال قبل به تصویب رسید و به طور مثال در قالب این طرح، طلبه یک بار نحو میخواند و تمام زوایای آن را سپری میکند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به تفکیک کلاس های طلاب ورودی های مقاطع سیکل، دیپلم و کارشناسی، ابراز داشت: در این طرح، طلبه هدفمند و نظامند درس میخواند و میتواند نیازهای جامعه را پاسخگو باشد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه به زمان اجرای نظام جدید آموزشی سطح یک نیز گفت: بنا بود این طرح امسال اجرا شود، اما می بایست سرفصلها تدوین و به تصویب برسد که این مرحله نیز طی شده وتدوین متن در حال انجام است و پس از آن بصورت آزمایشی در قم به اجراء در خواهد آمد و پس از بازخوردگیری، سراسری میشود.

وی در پایان با اشاره به جایگاه حوزه اصفهان، افزود: حوزه اصفهان قدمتی دیرینه دارد و تجربیات و نوآوری که روحانیون این حوزه دارند، برای حوزه قم مفید است و کما این که پیشرفتهایی که حوزه علمیه قم نیز داشته هم میتواند برای حوزه اصفهان مفید باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    خیلی زودچقدر زود