پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نوری

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: شاخصه‏های انقلاب اسلامی و بسیج ،استکبار ستیزی است و مستکبران جهان با ایجاد و حفظ گروهک‏های تروریستی مانند داعش به دنبال از بین بردن شاخصه انقلاب و اختلاف افکنی بین مسلمانان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید ظهر امروز(24آبان) در دیدار با سردار نقدی و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب اظهارداشتند: خدمات بسیج مستضعفین به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

ایشان با بیان این که؛ انقلاب اسلامی موهبت الهی است افزودند: نظام مقدس اسلامی نعمتی از سوی خداوند تبارک و تعالی است و حفظ و نگهداری نعمت های الهی  در قرآن سه بار مورد تاکید قرار گرفته است .

این استاد خارج فقه حوزه علمیه با اشاره به صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی(ره) خاطرنشان کردند: تشکیل بسیج  اقدام شایسته و مناسبی بود که توسط امام راحل بنا گذاشته شد، بسیج مستضعفین نیز انقلاب را بیمه و از شاخص‌ها و معیارهای نظام اسلامی ایران حمایت می کند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: اسلامیت و اهل بیتی بودن و آمیخته شدن با فرهنگ قرآن از معیار و ویژگی های انقلاب اسلامی است.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از  سخنان خود  ولایت فقیه را دومین شاخصه انقلاب اسلامی دانست و تاکید کردند: نظام جمهوری اسلامی ایران توسط ولایت فقیه اداره می شود و انقلاب اسلامی این موضوع را برای جهانیان تشریح می‌کند.

ایشان در ادامه ضمن توصیه به مطالعه کتاب‌های صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیتنامه امام خمینی(ره) تصریح کردند: در دفتر شماره 45 تبیان امام راحل به اهمیت مسئله ولایت فقیه اشاره می کنند و سه بار به حدیثی  که از علما به عنوان وارثان انبیا یاد می‌کند،می پردازند و این کتاب باید کتاب بالینی در جامعه باشد.

حضرت آیت‌الله نوری‌ همدانی بیان داشتند:علما با تاسی از انبیای الهی و الگو گیری از قرآن ، معارف اهل بیت و قرآن را در جامعه تببین می کنند.

ایشان ادامه دادند: حفظ ارزش‌های اسلامی قرآنی به برکت نظام و رهبری ترویج داده شده است و در قرآن  تبیین و سرپرستی جهان را به انبیاء، امامان و در زمان غیبت امام به ولایت فقیه سپرده شده است.

حضرت آیت‏الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، داعش را ابزار استکبار جهانی توصیف کرده و افزودند: از شاخصه‏های انقلاب اسلامی و بسیج ،استکبار ستیزی است و مستکبران جهان با ایجاد و حفظ گروهک‏های تروریستی مانند داعش به دنبال از بین بردن شاخصه انقلاب و اختلاف افکنی بین مسلمانان هستند تا با به دست آوردن فرصت به باز سازی اسرائیل و صهیونیسم در منطقه  بپردازند.

این استادخارج فقه حوزه علمیه قم در پایان رهبر معظم انقلاب را فردی مدبر، شجاع و متفکر دانستند و گفتند: رهبر معظم انقلاب این نظام را تا امروز به بهترین نحو ممکن هدایت کرده و بسیج که نقش بیمه کننده انقلاب است، باید با پیروی از رهنمود‏های معظم له در مقاومت و پیشبرد اهداف انقلاب تلاش نماید .

یاد آور می شود سردار محمدرضا نقدی در ابتدای این دیدار گزاشی از فعالیت های بسیج مستضعفین در عرصه امربه معروف و نهی از منکر ارائه داد.

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha