پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدویت

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان اردبیل با اشاره به برگزاری آزمون سراسری معارف مهدویت، گفت: این آزمون در سطح عمومی در اردبیل نیز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اردبیل، حجت الاسلام مهدی شهبازی، مدیر بنیاد مهدی موعود (عج) استان اردبیل، با اشاره به برگزاری آزمون سراسری معارف مهدویت، گفت: این آزمون نخستین آزمون سراسری معارف مهدویت در سطح عمومی است که همزمان با جشن آغاز امامت موعود و ایام بزرگداشت نهم ربیع‌الاول، با هدف سنجش آموخته‌های علاقمندان به معارف مهدویت، توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در سراسر کشور برگزار می‌گردد.

وی افزود: آزمون سراسری معارف مهدویت، همچون سایر آزمون‌های علمی در موضوع و یا موضوعاتی خاص، برای سنجش دانسته‌ها و آموخته‌های داوطلبان و علاقمندان به معارف مهدویت، برگزار می‌گردد و کارویژه اصلی آن، محاسبه میزان شناخت عمومی از مسائل و گزاره‌های معیار در گستره معارف مهدوی است. سراسری‌بودن این آزمون، اشاره به برگزاری هماهنگ زمانی آن در گستره ملی و تمام استان‌های کشور دارد؛ اگرچه این آزمون با محوریت شعب و دفاتر نمایندگی بنیاد در استان‌های مختلف برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام شهبازی، تصریح کرد: موضوع آزمون «معارف مهدویت» است که شامل معارف عمومی در این حوزه (مباحث قرآنی، حدیثی، کلامی و تاریخی مربوط به امامت و به ویژه مهدویت) و نیز بخش‌های ویژه (ادیان و مذاهب، قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن، اخلاق و تربیت، حکومت و سیاست) می‌باشد.

مدیر بنیاد مهدی موعود (عج) استان اردبیل، اظهار داشت: سطح برگزاری آزمون «عمومی» است؛ بدین‌معنا که هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ سطح مخاطبان، این آزمون برای آموزش غیرتخصصی معارف مهدویت طراحی و برگزار می‌گردد. مقصود از آموزش تخصصی، آن بخش از محتوا و سازوکار آموزشی است که در رابطه با متون و منابع دینی، با اتکا به روش‌شناسی و آموزش‌های متداول در رابطه با علوم اسلامی (ادبیات، منطق، اصول، فقه، تفسیر، تاریخ، کلام و...) در حوزه‌های علمیه برای طلاب علوم‌دینی صورت می‌گیرد و هدف از آن تربیت دانشمند، محقق و مبلغ دینی است.

وی افزود: علاوه بر عموم علاقمندان، تمام شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزش مقدماتی و تکمیلی معارف مهدویت در شعب استانی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) که مایل به ثبت‌نام و ورود به نظام جامع آموزشی عمومی مهدویت می‌باشند، می‌بایست در این آزمون شرکت نموده و امتیاز لازم را کسب نمایند. شرکت در طرح‌های آموزشی آتی در شعب بنیاد، مستلزم ثبت‌نام و کسب امتیاز لازم در آزمون سراسری معارف مهدویت خواهد بود.

حجت الاسلام شهبازی، با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون، خاطرنشان کرد: سنجش میزان معلومات عمومی مهدویت در میان اقشار علاقمند، ساماندهی فرایند ارزشیابی در رابطه با دانش‌پژوهان دوره‌های معارف مهدوی، ررسی میزان تاثیرگزاری دوره‌های برگزارشده معارف مهدوی، نیازسنجی آموزشی و تأمین خلاءهای آموزشی در نواحی مختلف و ایجاد انگیزه و تشویق نسبت به شرکت در آموزش‌های مهدوی از جمله اهداف این آزمون سراسری است.

این مقام مسئول، با اشاره به شرکت افراد بدون محدودیت های خاص در این آزمون، بیان داشت: شرکت در آزمون سراسری معارف مهدویت، محدودیت خاصی چه از لحاظ قومی و مذهبی و چه از لحاظ سطح تحصیلات و وضعیت شغلی را شامل نمی‌شود و علاقمندان به مباحث مهدویت، تنها با برخورداری از سلامت جسمی برای حضور در جلسه آزمون و شرط حداقل سن ۱۵ سال، قادر به شرکت در آزمون خواهند بود.

وی افزود: علاقمندان جهت ثبت نام در آزمون سراسری مهدویت می توانند تا پانزدهم آذرماه از طریق پورتال MAHDAVIAT.IR اقدام و جهت دریافت کارت ورود به جلسه در روز دوازدهم دی ماه سال جاری به همان سایت مراجعه نمایند./انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پروین صفری IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    0 0
    تاریخ ازمون با کارت ورود به جلسه مطابقت ندارد