پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران بر ضرورت تعامل بیشتر رسانه ملی با حوزه های علمیه تاکید کرد و ابراز داشت: رسانه ملی با حوزه های علمیه که خاستگاه فرهنگ دینی است باید بیش از گذشته تعامل داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به انتصاب رئیس جدید رسانه ملی، اظهار داشت: صداوسیما در جمهوری اسلامی همان گونه که امام خمینی(ره) فرمود،  یک دانشگاه محسوب می شود و این مسئله از آن جهت اهمیت دارد که مخاطبین این دانشگاه، تمام اقشار جامعه با هر سن و گرایش و سلیقه ای هستند.

با صداوسیمای مطلوب فاصله داریم

وی در ارزیابی عملکرد رسانه ملی در سال های اخیر، ابراز داشت: اگرچه رسانه ملی در سال های اخیر از نظر کمی و در بخش هایی نیز از نظر کیفی رشد قابل ملاحظه و توجه داشته است، اما هنوز با آن رسانه مطلوبی که مورد توجه رهبری و بزرگان دینی باشد، تفاوت زیادی دارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه ما کارکرد رسانه ملی را همانند رسانه های قدرت های دنیا نمی دانیم، تصریح کرد: قدرت های استکباری از رسانه های خود به عنوان ابزاری برای تحقق سلطه و امیال مخاطبین به سمت منافعی که دارند بهره برداری می کنند در حالی که رسانه ملی در جمهوری اسلامی باید ابزاری به عنوان تعالی انسانی باشد.

*مسئولان رسانه ملی اصول مدنظر بزرگان دین را پیگیری کند

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این که بر اساس آیات قرآن کریم، اگر مومن تمکنی داشته باشد باید از آن برای تعالی احیای ارزش ها استفاده کند، گفت: رسانه ملی نیز تمکن و ظرفیتی است که به برکت انقلاب در اختیار مسئولان قرار گرفته است و مسئولان صداوسیما باید به انسان سازی، افزایش آگاهی های عمومی و اطلاع رسانی، هدف گذاری و نظارت نسبت به برنامه ها و توجه به اصول مدنظر رهبری و بزرگان دین اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید بر این که امروز دوره آزمون و خطا گذشته است، ابراز داشت: مشخص است به دنبال چه هدف هایی هستیم و چه آرمان هایی را دنبال می کنیم.

*رسانه ملی کانون ارتقای وحدت ملی باشد

عضو جامعه مدرسین، خواستار حرکت رسانه ملی در مسیر رشد ارتقای اخلاق و فرهنگ دینی جامعه شد و اظهار داشت: رسانه ملی باید کانون ارتقای وحدت ملی و فرهنگ دینی باشد.

*ضرورت تعامل رسانه ملی با حوزه

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین در بخش دیگری از گفت وگوی خود بر ضرورت تعامل بیشتر رسانه ملی با حوزه های علمیه تاکید کرد و ابراز داشت: رسانه ملی با حوزه های علمیه که خاستگاه فرهنگ دینی است باید بیش از گذشته تعامل داشته باشد.

وی تصریح کرد: در گذشته علی رغم این که رسانه ملی استفاده زیادی را از ارتباط با حوزه های علمیه می برد، ارتباط سازمان یافته ای وجود نداشت که امیدواریم این تعامل سازمانی در دوره مدیریت جدید شکل بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که حوزه های علمیه آمادگی معرفی و در اختیار گذاشتن کارشناسان برجسته دینی را دارد، تصریح کرد: کارشناسان برجسته ای در حوزه های علمیه حضور دارند که علاوه بر تسلط در مبانی و فرهنگ دینی، با زبان رسانه ملی و ابزار تبلیغ آشنا هستند.

*کارشناسان حوزه در ارتقای فرهنگ نقش آفرین هستند

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین از آمادگی همکاری و تعامل حوزه های علمیه خواهران با رسانه ملی خبر داد و ابراز داشت: کارشناسان متخصصی در حوزه های علمیه حضور دارند که در رشته های مختلف علوم انسانی و اسلامی صاحب تخصص و مهارت هستند و از اطلاعات کافی و تسلط بیانی و تدریسی برخوردار می باشند.

وی افزود: دست حوزه علمیه از ناحیه کارشناسان فرهنگی پر است و امیدواریم ارتباطات و روابط به یک ضوابط تعریف شده سازمانی بین دو نهاد حوزه و رسانه ملی ارتقا پیدا کند تا آن گونه که شایسته است در راستای ارتقای فرهنگی جامعه بهره برداری شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان ضمن تقدیر از فعالیت های سید عزت الله ضرغامی، برای محمد سرافراز مدیر جدید سازمان صداوسیما آرزوی توفیق و ابراز امیدواری کرد ایشان از ظرفیت رسانه ملی برای ارتقای فرهنگ جامعه استفاده کند.

انتهای پیام/313 /33

  

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha