جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دارابی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: هم اکنون بیش از 70 هزار روستای واجد الشرایط در کشور بدون روحانی هستند.

حجت الاسلام  دارابی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری حوزه با اشاره به آخرین وضعیت روحانیون مستقر در روستاهای کشور، اظهارداشت: در حال حاضر تنها حدود 2 هزار مبلغ و روحانی در روستاهای کشور به صورت تمام وقت مستقرهستند.

وی با بیان این که برخی از این روحانیون چندین روستا را پوشش تبلیغی می دهند، افزود: این افراد به معنای واقعی کلمه مجاهدت عظیم تبلیغی انجام داده و با حضور در این مناطق مشغول تبلیغ علوم الهی هستند.

به گفته حجت الاسلام دارابی، این روحانیون در روستاها علاوه بر اقامه نماز جماعت، پاسخ گویی به سئوالات شرعی و دینی، دوشادوش مردم در مراسم ها و آیین های مختلف مذهبی، ملی و محلی حضور می یابند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که هم اکنون بیش از 70 هزار روستا در کشور روحانی ندارند، گفت: این روستاها شامل روستاهایی هستند که تمام شرایط های لازم برای حضور روحانی مستقر را دارا می باشند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: این مشکل درحالی است که بسیاری از روحانیون استان ها هم اکنون در قم یا حوزه های دیگر بوده و روستاها به شدت به حضور آنها نیازمند هستند.

وی با استمداد از طلاب و روحانیون برای حضور در مناطق محروم، گفت: هم اکنون بسیاری از روستاهای کشور دارای خانه عالم هستند، ولی متاسفانه روحانی ندارد. امروز امکانات سخت افزاری در این روستاها فراهم است که امیدورایم با تامین امکانات نرم افزاری هم بتوانیم در راستای افزایش روحانیون مستقر تمام وقت اقدامات خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha