جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی خواستار توجه و اهتمام بیشتر دولت بر قیمت‌گذاری و نظارت جدی روی اجناس و کالاهای مختلف شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید ظهر امروز در جمع تعدادی از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ارکان اصلی انقلاب اسلامی گفتند: اسلام، ولایت فقیه و مردم سه رکن اصلی انقلاب هستند‏، اسلام شاکله اصلی این نظام است و این در حالی است که دشمنان قصد دارند مردم را نسبت به دین مشکوک کنند.

ایشان گفتند: پیش از این بیان می کردند که اسلام دین اغنیا و ثروتمندان است و از طرفی می گفتند که اسلام ضد زنان  است و با این سخنان سعی می کردند که مردم را با دین اسلام دشمن کنند در حالی که انقلاب اسلامی ثابت کرد که اسلام چه نگاه والایی به این دو مقوله دارد.

معظم له افزودند: انقلاب نیز نتیجه توجه ما به آموزههای اسلام است و همه ما باید این مسیر را با عمل به اسلام و پشتیبانی از این نظام اسلامی دنبال کنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: انقلاب ما برکات بسیاری برای مردم و کشور داشت که باید این برکات برای مردم بیان شود تا بیشتر قدردان این انقلاب باشند؛ انقلاب اسلامی تمام زیرساخت ها را در کشورمان تحت الشعاع قرارداد.

حضرت آیت الله نوری همدانی  با بیان این مطلب که انقلاب بر اساس ایمان و عقیده به وجود آمده است، اظهارکردند: قرائت وصیت نامه های شهدا بسیار مهم است، زیرا در بیشتر وصیت نامه‌ها آمده است که رزمندگان سپاه اسلام برای ‏حفظ دین خدا و دفاع از ولایت فقیه به جبهه‌ها رفته‌اند، زیرا صدای پیامبر و ائمه(ع) را از حلقوم امام راحل ‏می‌شنیدند.‏

ایشان گفتند: خودباوری که در ‏ملت ایران به وجود آمد، نتیجه همین انقلاب است؛ باید در همه عرصه ها به خودباوری برسیم، زیرا ‏بیدارگری انقلاب اسلامی ملت ایران بود که امروز به بیداری اسلامی انجامیده است.

 حضرت آیت الله  نوری همدانی بیان کردند: ناکارآمدی مدل های اقتصادی کاپیتالیستی و سوسیالیستی مشخص شده ،زیرا اسلام اصلا آنها را تایید نمی کند؛ امروزه کشورهای غربی با همین مدل 99 درصد منابع کشور را در اختیار یک درصد افراد قرارداده و همین یک درصد کل جامعه را فقیر کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به این مطلب که در اسلام باید ثروت های عمومی در اختیار معصوم و یا ولی فقیه باشد، بیان کردند: این ثروت ها برای توسعه و گسترش رفاه عمومی هزینه می شود.

ایشان گفتند: بارها به مسئولین دولت ‏پیشنهاد کرده‌ام که قیمت‌گذاری و نظارت جدی روی اجناس و کالاهای مختلف داشته باشند، ولی ‏این پیشنهاد عملی نشده و در هر شهر و روستایی، قیمت‌ها با دیگر مناطق متفاوت است و حتی ‏می‌بینیم دو مغازه مجاور هم نیز قیمت‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند این مسئله نشان از عدم نظارت کافی در این حوزه است.

ایشان بیان کردند:در نگاه اسلامی رفاه مردم با استفاده از ثروت‌های عمومی ایجاد می شود که حاصل آن عدالت و امنیت و فراوانی نعمت است.

توجه به رساله حقوق امام سجاد(ع)

حضرت آیت الله  نوری همدانی بیان کردند: یکی از کارهای مهمی که همه ما در هر سطحی باید انجام دهیم مطالعه ذخایر دینی اجتماعی از جمله رساله حقوق امام سجاد(ع) است؛ اگر به این معارف دقت کنیم همه مشکلات ما حل می شود.

ایشان گفتند: درکنار تقویت اقتصاد ملی، باید به ارتقاء صنایع دفاعی و ‏تقویت بنیه نظامی هم توجه داشت تا دشمنان خیال خام تجاوز به سرشان نزند؛ مقاومتی که ‏سوریه و حزب‌الله لبنان در برابر صهیونیست‌ها از خودشان نشان می‌دهند ستودنی است البته ایران ‏اسلامی سرداران فراوان دارد که تربیت شده هشت سال دفاع مقدس هستند و امروز ‏برای دفاع از اسلام و ایران آمادگی دارند.‏

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha