سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هشدار شدید مبنی بر این که باید مراقب بود برای ما مرجع انگلیسی نسازند، گفت: هیئت های حسینی قم همیشه پیشتاز انقلاب بوده اند؛اما باید مراقب برخی رفتار ها باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی شب دوشنبه در نشست ماهانه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با اشاره به این که انقلاب اسلامی جریان بسیار بزرگی است  که توسط امام خمینی(ره) شکل گرفت، اظهار داشت: یکی از تئوریسین های صهیونیست از انقلاب به عنوان زلزله جهانی تعبیر کرده است.

وی با اشاره به برخی منابع دینی مبنی بر این که ایرانیان پرچمدار تجدید حیات اسلام خواهند بود، تصریح کرد: مضمون برخی روایات در منابع دینی این است که در آینده قومی از تبار سلمان خواهند آمد که از تبلیغات و فضاسازی های منفی و جنگ روانی ها هراسی به دل راه نخواهند داد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که یکی از ویژگی های ایرانیان پشت نکردن به خدا و رسولش در هنگام خطر است، گفت: در آیات قرآن کریم تاکید شده است که عمده ترین مشکل جامعه اسلامی بازگشت و پیمان شکنی با خدا و پیامبر(ص) است. 

آیت الله اراکی با اشاره به این که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) همان امتی است که قرآن کریم و رسول خدا(ص) بشارت داده اند، گفت: اطاعت و یاوری رهبری از مهم ترین ویژگی مومنان است که امت انقلاب بر آن پایبند بوده است.  

وی با بیان این که پیام اصلی حادثه کربلا یاوری و اطاعت از ولی است، ابراز داشت: صحنه کربلا، صحنه وفای به عهد و اطاعت و نصرت بود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که مشکل جامعه اسلامی از روز اول پیمان شکنی و عدم اطاعت از ولایت بود، اظهار داشت: در قرآن کریم به دو ظلم فردی و اجتماعی اشاره شده است که خانه نشینی حضرت علی(ع) از مصادیق ظلم اجتماعی می باشد. 

آیت الله اراکی افزود: بزرگ ترین ظلم اجتماعی در طول تاریخ روی گردانی از نعمت بزرگ رهبری حضرت علی(ع) بود که جامعه اسلامی از آن محروم شد.

*پیمان شکنان تاریخ منافق هستند

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا نقطه عطف تاریخ بود، چرا که پیمان شکنی به نقطه اوج خود رسید، ابراز داشت: پیمان شکنان منافقانی هستند که ابتدا مدعی همراهی هستند و در صحنه انقلاب حضور پیدا می کنند اما بعد پیمان شکنی می کنند، بزرگ ترین و برجسته ترین شاخصه منافقان پیمان شکنی است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که انقلاب اسلامی تجدیدکننده حیات امت رسول خدا است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عنوان رویشی نوین؛ تهی شدن، بازگشت و پیمان شکنی را نمی پذیرد و در آن نفاق رشد نخواهد کرد.   

*منافقان ما را از آمریکا می ترسانند

آیت الله اراکی با بیان این که جوسازی، التهاب و تضعیف جبهه مقاومت از مهم ترین اقدامات منافقین است، ابراز داشت: چهره آمریکا برای دنیا روشن است و منافقان در کشور چقدر ما را از آمریکا ترساندند و گفتند کوتاه بیایید. 

وی با اشاره به این که کوتاه آمدن در مقابل آمریکا حد و مرزی ندارد، اظهار داشت: حکومت مصر بیش از سی سال حلقه به گوش محض آمریکا بود و هر آن چه به آن ها امر شد انجام دادند اما مشکلات این کشور حل نشد و به عنوان مثال بیکاری و مشکلات اقتصادی و سیاسی در مصر بیداد می کند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه عربستان نیز به عنوان حلقه به گوش آمریکا از مشکلات بسیاری برخوردار است و افراد بی سواد بسیاری دارد، تصریح کرد: در این دوران نفاق به پایان خواهد رسید و تضعیف جبهه مقاومت پایان خواهد یافت.

آیت الله اراکی با تاکید بر این که ایجاد چنددستگی و تفرقه و خون ریزی بین گروه های مختلف از اقدامات مهم منافقین است، ابراز داشت: نباید اجازه دهیم در قم مسجد ضرار درست شود، قم مرکز انقلاب و امام است.

*مراقب باشید مرجع انگلیسی درست نکنند

عضو جامعه مدرسین با هشدار شدید مبنی بر این که نخستین خطری که قم را تهدید می کند این است که باید مراقب بود برای ما مرجع انگلیسی نسازند، اظهار داشت: هیئت های حسینی قم همیشه پیشتاز انقلاب و پرچمدار جریان خط امام و رهبری بوده اند اما امروز پول در برخی هیئت های قمی تقسیم می شود تا علیه خط رهبری و امام رفتار کنند.

وی با انتقاد شدید از یک هیئت عزاداری در قم، ابراز داشت: در هیاتی مداحی می آید و افراد را لعن می کند و می گوید هرکسی قبول نکند بر وی هم لعنت بفرستید؛ مگر رهبر انقلاب اسلامی، حضرات آیات عظام وحید خراسانی و مکارم شیرازی ...  اعلام نکردند این کارها حرام است؟

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: آیا باید در قم به مرجعیت و انقلاب توهین شود و علیه خط امام و رهبری این گونه اقدام شود و همه ساکت باشند و هیچ عکس العملی نشان ندهند؟

*دشمنان به دنبال براندازی نظام هستند

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه هدف این توطئه های بزرگ و پیچیده براندازی نظام است، اظهار داشت: امروز مسئله قمه زنی و لعن مطرح نیست که آن را پیراهن عثمان کرده اند؛ هدف دشمنان، تضعیف انقلاب و خط امام و رهبری و شورش در آینده است. 

وی تاکید کرد: بنده از روی اطلاع عرض می کنم این اقدامات، یا هدف براندازی است و می خواهند براندازی نظام را از روی مرجع ساخته انگلیس با ابزار هیئت حسینی شروع کنند. 

عضو جامعه مدرسین با بیان این که هیئات حسینی قم باید الگو باشند، اظهار داشت: انقلاب پیشتاز برائت از دشمنان رسول خدا و امیرالمومنین(ع) است؛ مگر جوانانی که در دوران دفاع مقدس خون دادند پیشتازان برائت نبودند و مگر صدام تجسم دشمنان اهل بیت نبود؟

آیت الله اراکی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه مگر رزمندگان ما نیستند که با داعش می جنگند، ابراز داشت: بچه های ناب انقلاب بی صدا در حال جنگ هستند و ما هنوز داریم خون می دهیم؛ حرم حضرت زینب(س)، سامرا، کربلا، نجف و ولایت علی(ع) را در سوریه و عراق چه کسانی نگاه داشته اند؟

*بی انصاف ها انقلابیون را متهم می کنند

وی با بیان این که افراد بی انصاف ها انقلابیون را متهم به این می کنند که آنها اهل برائت نیستند، اظهار داشت: برائتی که آمریکا می خواهد ما اهل آن نیستیم؛ ما اهل برائتی هستیم که  امام صادقی(ع) تبینن کرده اند آنجا که فرمودند به مساجد اهل سنت بروید و با آن ها زندگی کنید.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اهل سنت بدنه جامعه اسلامی و امانت رسول خدا (ص)هستند و ما باید آن ها را برای ظهور آماده و با اهل بیت(ع) آشنا کنیم و با معارف اهل بیت آشتی دهیم؛ چرا کاری می کنید که بدنه جامعه اسلامی از حسین بن علی(ع) جدا شود؟

*کدام رفتار حسینی است؟

آیت الله اراکی در ادامه با طرح این پرسش مبنی بر اینکه آیا با اهل سنت مراسم عزاداری برگزار کردن رفتار حسینی است یا کشتن و خون ریختن؟ ابراز داشت: چه کسانی در رکاب حضرت علی(ع) در جنگ با معاویه می جنگیدند؟ فکر می کنید همه شیعه اثنی شعری بودند؟ مگر چه کسانی پای درس امام صادق بودند؟ مگر درب خانه امام صادق(ع) به روی شیعه و سنی باز نبود؟

وی با اشاره به اینکه رفتارهای تفرقه افکنانه علیه مکتب امام صادق(ع) است، اظهار داشت: درست است ما با اهل تسنن اختلافاتی داریم ،  اما موظف هستیم بدنه جامعه اسلامی را برای ظهور امام زمان(عج) آماده و تربیت کنیم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در انتقاد شدید خطاب به کسانی که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی می کنند اظهار داشت: اگر شما راست می گویید شیعه هستید چرا یک مرتبه مشاهده نکردیم به جای قمه زنی، از معارف حسینی و اهداف قیام امام حسین(ع) سخن بگویید.

*قمه زنی دستور ماهواره های انگلیسی است

آیت الله اراکی با انتقاد از کسانی که قمه زنی را برابر با شعائر دین می دانند، ابراز داشت: مگر امام صادق(ع) قمه می زد یا مراجع تقلید قمه زده اند؟  چرا اصرار دارید آن را پیشانی شیعه کنید؛ در دهه اول محرم چه کردند و ماهواره های انگلیسی دائم می گفتند در خیابان ها قمه بزنید.

وی در ادامه با بیان اینکه سامرا شهری است که سکنه سنی دارد و سال ها است از شیعیان پذیرایی می کنند، گفت: بزرگان نقل کرده اند فرد مداحی هرروز در سامرا روضه حضرن زهرا(س) می خواند که پس از پیگیری با چند واسطه متوجه شدند از سفارت انگلیس خط می گرفته است. 

*تاجرینی که قمه توزیع می کنند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه اطلاعاتی که بنده بر اساس آن ها سخن می گویم حدس و گمان و پیش بینی نیست، اظهار داشت: امروز کسانی به نام تاجر پیدا شده اند که پول از عربستان و سفارت انگلستان می گیرند و خرج قمه زنی می کنند و به هیئاتی که قمه زنی کنند اهدا می کنند.

*دشمنان می خواهند سنی و شیعه ایران را به جان هم بیاندازند

آیت الله اراکی افزود: امروز دشمنان می خواهند ایران را به سوریه تبدیل کنند و سنی های ایران را که در جنگ و انقلاب حضور داشتند علیه شیعیان ایران وارد مسئله سازی کنند و بلوچستان را تبدیل به سوریه و موصل کرده و کردستان و گلستان را دچار بحران کنند.  

آیت الله اراکی تصریح کرد: باید امروز هوشیار باشیم و بحث وحدتی که رهبری بر آن تاکید دارد همان است که امام صادق(ع) گفته است.

*کلام رهبری، کلام امام صادق(ع) است

وی افزود: امام صادق(ع) با اهل سنت چه رفتار و کرداری داشتند که علمای آن ها پای منبر ایشان بودند؛ رهبری نیز می گوید همین گونه رفتار کنید و همان سخنانی است که آیت الله العظمی بروجردی و مراجع راستین بر آن تاکید داشته اند.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha