جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بوشهری و فانی

مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرور ش در پیام مشترکی، تربیت کودکان، نوجوان و جوانان براساس آموزه های اسلام ناب را بیمه کننده آینده نظام اسلامی خواندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور و دکتر علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، در پیام مشترکی به هشتمین هم اندیشی ستاد همکاری ها که صبح امروز در آیین افتتاحیه این هم اندیشی، در مشهد مقدس قرائت شد، تصریح کردند: موفقیت جامعه در عرصه های گوناگون، رهین موفقیت در عرصه فرهنگ است  که شاکله اصلی آن در دوره و کودکی و نوجوانی شکل می گیرد.

در ادامه این پیام آمده است: آنچه حرکت مقدس تعلیم و تربیت را در مسیر صحیح خود یعنی فراهم نمودن زمینه شکوفایی و رشد استعدادهای فطرت الهی انسان قرار می دهد، حرکت قطار آموزش و پرورش بر ریل اهداف، مبانی و اصول وحیانی قرآنی و سنت معصومین(ع) است که در قالب سیاست های ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین تدوین و ابلاغ گردیده است.

مدیر حوزه و وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگیر از پیام خود تاکید کردند: همکاری هدفمند و اثرگذار آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در استفاده از ظرفیت های متقابل، افقی روشن را در عرصه تربیت کودکان، نوجوان و جوانان براساس آموزه های انسان ساز اسلام عزیز پیش روی نظام اسلامی ترسیم می نماید.

متن کامل پیام مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 باحمدو ثنای الهی و درود و صلوات بر محمدوآل محمد (ع) و عرض ارادت به پیشگاه ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضاء(ع).

بدون شک موفقیت جامعه در عرصه های گوناگون، رهین موفقیت در عرصه فرهنگ است  که شاکله اصلی آن در دوره وکودکی و نوجوانی شکل می گیرد. دوره ای که خانواده معظم آموزش و پرورش متکفل برنامه ریزی و اجرای برنامه ها ی تربیتی و آموزشی آن برمحور اصول وارزش های اسلامی – انقلابی است.

بی شک آنچه حرکت مقدس تعلیم و تربیت را در مسیر صحیح خود یعنی فراهم نمودن زمینه شکوفایی و رشد استعدادهای فطرت الهی انسان قرار می دهد، حرکت قطار آموزش و پرورش بر ریل اهداف، مبانی و اصول وحیانی قرآنی و سنت معصومین(ع) است که در قالب سیاست های ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین به عنوان میثاق ملی و فصل مشترک آموزش و پرورش و همه افراد و دستگاها تدوین و ابلاغ گردیده است.

دستیابی به اهداف تعلیم وتربیت رسمی و عمومی کشور نیازمند همراهی و همکاری همه ارکان، دستگاه ها و نهادهای تربیتی، فرهنگی و آموزشی است. در این میان همکاری هدفمند و اثرگذار آموزش و پرورش و حوزه های علمیه  در استفاده از ظرفیت های متقابل، افقی روشن را در عرصه تربیت کودکان، نوجوان و جوانان براساس آموزه های انسان ساز اسلام عزیز پیش روی نظام اسلامی ترسیم می نماید.

اکنون که درسال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، توفیق حضور در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضاء(ع) نصیب شما گردیده است، فرصت را مغتنم شمارید و با استعانت از پشتوانه بی بدیل دعای خیرآن حضرت، با تکیه بر مطالعات پژوهش محور، ضمن مرور دقیق و کارشناسانه فعالیت های گذشته، راهکارهای مناسب را برای تامین نیازهای مشترک، توسعه و تعمیق تعامل فیمابین در کشف و استفاده از ظرفیت های موجود و خلق فرصت های جدید در چارچوب اسناد بالادستی و توافقنامه، بویژه اولویت های دو دستگاه در سال تحصیلی جاری شناسایی و ارئه نمایید. 

امید است در پرتو الطاف الهی و عنایات حضرت ولی عصر(عج)، در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت اسلامی، آرمان های امام راحل عظیم الشان و شهدای گرانقد و منویات مقام معظم رهبری موفق و پیروز باشید.                                                                        

 

سید هاشم حسینی بوشهری                                

 مدیر حوزه های علمیه                                                                                          علی اصغر فانی

                                                                                                                   وزیر آموزش و پرورش

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha