جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جادری هرمزگان

امام چهارم شیعیان، شجاعت را از امیرالمومنین علی(ع) به ارث برده بود و گفتار ایشان(ع) در مجلس یزید و مسجد شام، اساس حکومت بنی امیه را زیر و رو کرد.

به گزارش خبرگزای «حوزه» از بندرعباس، جاسم جادری، استاندار هرمزگان،  امروز در کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، اظهارداشت: ایمان، علم، تقوا، عبادت، سخاوت، رافت و پارسایی پیشوای چهارم زبانزد است و دوست و دشمن به شجاعت حضرت اقرار دارند.

وی ادامه داد: امام چهارم شیعیان، شجاعت را از حضرت علی(ع) به ارث برده بود و گفتار امام سجاد(ع) در مجلس یزید و مسجد شام اساس حکومت بنی امیه را زیر و رو کرد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد:، امام سجاد(ع) در مدت 35 سال امامت خود از هر موقعیتی برای بر ملا کردن توطئه بنی امیه و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) استفاده کرد.

جادری همچنین با توصیف ویژگی های کتاب صحیفه سجادیه، اظهارداشت: این کتاب از نظر فصاحت و بلاغت همانند نهج البلاغه است و به زبور آل محمد(ص) و انجیل اهل بیت معروف شده است.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) همچون حضرت امام علی (ع) با دشمنان خود نیز مهربان بود و مجموعه ی ویژگی های امام (ع) از ایشان یک الگوی متعالی عملی ساخته است.

گفتنی است، چهارمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، امروز چهارشنبه با حضور اندیشمندان داخلی وخارجی در بندرعباس درحال برگزاری است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha