پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 339726
۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
شیخ محمدعلی امینی

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت بندرلنگه با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی امام سجاد(ع) بر افزایش اتحاد مسلمین با محوریت این امام همام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شیخ محمد علی امینی  امروز در چهارمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس طی سخنانی با تاکید براینکه جهان اسلام باید بر خود ببالد که دارای شخصیت هایی است که مورد اتفاق نظر همه فرقه های مذهبی می باشد، اظهارداشت: امام سجاد(ع) در عرصه های علمی، تربیتی، آموزشی ، اقتصادی ، سیاسی و هر عرصه دیگری به خوبی درخشیده است که باید با الگو قراردادن این شخصیت بزرگوار وحدت وهمدلی را درجهان اسلام حفظ کرد و دربرابر توطئه های دشمنان ایستاد.

به گفته وی، امام زین العابدین(ع) از نظر علم و دانش، اخلاق، تقوا، تعبُد و وارستگی همچون پدران بزرگوارش مثل و مانند ندارند.

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت بندرلنگه اضافه کرد: درخشش این امام در حوادث پس از کربلا و بعد از آن، مانع از محو معارف اسلامی شد و پس از واقعه کربلا رهبری فکری امت اسلامی برعهده گرفتند و پاسخگوی همه شبهات بودند.

وی بیان کرد: در آن شرایط سخت و دشوار امام سجاد (ع) به نشر معارف اسلامی پرداخت و بزرگانی را تربیت کرد که هرکدام پرچمی در علم و اندیشه اسلامی محسوب می شوند و به عنوان الگویی در تاریخ این دین الهی می باشند.

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت بندرلنگه با اشاره به صحیفه سجادیه ابرازداشت: صحیفه سجادیه با وجود آنکه دارای انواع آموزه های علمی، اقتصادی، تربیتی، سیاسی است کتابی ادبی در عین سادگی محسوب می شود و انواع آرایه های ادبی درون آن بکار رفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha