پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد صباحی

امام جمعه شهرستان خرامه گفت: در راستای جلوگيري از دور شدن مردم از حال و هواي محرم و‌ معرفت های کسب شده، طرح امتداد عاشورا در هیات مذهبی این شهرستان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام محمد صباحي، امام جمعه  شهرستان خرامه، در گفتگو با خبرنگار حوزه در شيراز، با اشاره به وضعیت روحانیون این شهرستان و فعالیت های آنان ، ارتباط با جوانان، افزایش بصیرت عاشورایی، تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) خصوصا امر به معروف و نهی از منکر و حضور در حلقه های طرح صالحین را از مهمترین اولویت های کاری روحانیون در اقصی نقاط  این شهرستان برشمرد.

امام جمعه خرامه هم چنین با اشاره به فعالیت  تبلیغی چهل نفر از روحانیون در طول  ایام ماه محرم و صفر بيان داشت: در هيات مذهبی نیز امسال شعارهای تربیتی و دینی با عناوين مناسبت هاي روز با مضمون امر به معروف و نهي از منكر، مبارزه با ماهواره و استكبار ستيزي مد نظر  قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اينكه قبلا عمده برنامه هاي هيئت ها بر زنجيرزني هاي خياباني بود كه باعث راه بندان و ايجاد ترافيك مي شد امسال تمركز و تاكيد بر سينه زني و هيئت هاي ثابت بدون تشريفات صورت پذيرفت.

وي، ترغيب و حركت به سوي يكي شدن هيئت ها و عزاداري واحد در روز عاشورا، پخش كليپ جنايات اسراييل داعش در هيئت هاي ثابت و پيشنهاد موضوع سخنراني و شعر مداحي به خطبا و مداحان را از ديگر برنامه هاي اجرا شده در ماه محرم عنوان كرد.

حجت الاسلام صباحي گفت: جهت جلوگيري از دور شدن مردم از حال و هواي محرم،‌ علل قيام عاشورا در طرح امتداد عاشورا كه در هيئت عاشقان ثارالله و حلقه هاي صالحين مطرح مي شود بيان شد.

امام جمعه خرامه در پایان افزود: با برنامه ریزی های مناسبی که انجام شده  هم اکنون هیج روستای بدون مسجدی در سطح شهرستان وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha