پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام سجاد

حوزه/ امام سجاد (ع)، با تربیت هزار شاگرد که غلام و کنیز بودند، آموزه های دین را به مناطق مختلف مصر و آفریقا انتقال می دادند و مردم را با اسلام آشنا کردند.

به گزارش خبرگزا ری «حوزه»، حجت الاسلام سید محمد حائری زاده، از فضلای حوزه علمیه قم امروز در مراسم  سالروز شهادت امام سجادع) که با حضور  آیت الله  العظمی مکارم شیرازی ، روحانیون و دیگر اقشار مختلف مردم در مدرسه امیر المومنین (ع) در قم برگزار شد گفت: نور ولایت و امامت را با هیچ چیزی نمی شود خاموش کرد، زیرا امامت تعطیل بردار نیست.

وی با بیان این که امامت با خانه نشینی امام، غیبت و سربریدن معصومین (ع) تعطیل نخواهد شد، افزود: موضوعی که لازم است همه بدانیم این است که چگونه امامان (ع)  باوجود این همه مشکلات بر جامعه امامت می کردند و پاسخگوی مردم بودند.

حجت الاسلام حائری اظهار داشت: ائمه طاهرین (ع) و به خصوص اما م سجاد (ع) با تأسیس حوزه علمیه، دین را ترویج می کردند وبه مبارزه با حکومت ظالم ومستبد بنی امیه می پرداختند.

سخنران مراسم ادامه داد: امام سجاد (ع)با تربیت هزار شاگرد که غلام و کنیزبودند، آموزه های دین را به مناطق مختلف مصر و افریقا انتقال می داد مردم را با اسلام آشنا می کرد. و درحقیقت امام (ع) حتی زمانی که درغل و زنجیر بود سرهای شهدا برسر نیزه بود از امامت غافل نبود.

وی با بیان این که مؤسس وبنیانگذار حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) در حقیقت امام سجاد (ع) است گفت: روحانیت لازم است با تمام وجود ودر هر شرائطی به تبلیغ آموزهای دینی بپردازد ولحظه ای ازاین امرخطیر غفلت نکند.

حجت الاسلام حائری در پایان افزود: تفکر عاشورایی، فرهنگ عاشوایی می خواهد و این زمانی حاصل می شود که  وضع فعلی جامعه اسلامی درست شود و  صدا وسیمای آن مذهبی شود و تبلیغ دین در هرشرائطی انجام بگیرد، زیرا تبلیغ دین مرز و جغرافیا ندارد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha