سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جمشیدی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به این‌که امروز فرصت‌های جدیدی برای حضور خواهران در جامعه به وجود آمده است، گفت: یکی از این فعالیت‌ها حضور فعال بیش از 3200 طلبه خواهر در فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در مراسم افتتاح نمادین 110 نمایشگاه کتاب حوزه‌های علمیه خواهران که امروز در مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهر جعفریه استان قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و حساسیت عرصه فضای مجازی، اظهار کرد: اگر چه امروز ماهواره، اینترنت و شبکه‌های ضد دینی یک تهدید برای کشور و جامعه محسوب می‌شود ولی در مقابل فرصت‌های خوبی را نیز در اختیار می‌گذارد که باید خواهران طلبه از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که مدرسه علمیه خواهران جعفریه از مدارس فعال استان قم است، افزود: این مدرسه روزی که افتتاح شد همچون نهالی بود، ولی امروز با فعالیت‌های گسترده خود به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان این‌که تفکر برخی از مسئولان که فکر می‌کنند جامعه باید از سمت پایین تصحیح شود، غلط است، خاطرنشان کرد: جامعه باید از سمت بالا و بزرگان خود تصحیح و درست شود، چون مردم تابع بزرگان خود هستند و اگر بزرگان جامعه خوب و سالم باشند مردم نیزبا الگوپذیری از آنها خوب خواهند شد.

وی با اشاره به این‌که امروز جامعه نیازمند حضور افراد موفق دینی است، ادامه داد: یکی از راه‌های تصحیح جامعه این است که افراد بزرگ و خوب در حوزه‌های علمیه تربیت شده و با حضور در میان مردم آنها را هدایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی حضور خواهران طلبه در عرصه پاسخ به شبهات را امری ستودنی دانست و گفت: حضور خواهران در عرصه پژوهش نیز بسیار عالی است تا جایی که خواهران طلبه در اکثر جشنواره‌ها رتبه‌های نخست پژوهشی را از آن خود کرده‌اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه خواهران، وی احداث حوزه‌های علمیه را یکی از عوامل ماندگاری دین تشیع در سطح جامعه دانست و افزود: در شورای امنیت نیز به این نتیجه رسیده‌اند که هر جا حوزه علمیه‌ای وجود دارد، در آن محل امنیت نیز برپاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha