شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ملکی

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت در سیاست گذاری ها نگاه ها باید آرمانی باشد، برنامه های واقع بینانه و مطابق نیازها اجراء شود و از سطحی نگری، عوام زدگی و شعار زدگی پرهیز گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از  مشهد، حجت الاسلام و المسلمین ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، امروز در هشتمین هم اندیشی سالانه دبریان کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در سالن همایش های کانون شهید آوینی مشهد، با اشاره به اهتمام ائمه معصوم(ع) به تعلیم و تربیت، گفت: مهروزی پایه و زمینه مورد نیاز فرهنگ سازی است تا در  بستری مناسب این مهم صورت پذیرد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به این که تعلیم و تربیت امری است که ریشه در منابع وحیانی دارد، افزود: تبیین امور تربیتی نیازمند متخصصان عرصه دین است که در درجه اول این مهم بر عهده حوزه های علمیه است.

وی در ادامه به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون مشارکت حوزه علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در همین زمینه تصریح کرده اند که "شبکه آموزش از تهران تا دورترین روستاها ریشه دارد، حوزه های علمیه وظیفه دارند در صحنه حضور داشته باشند".

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تاکید بر این که حوزه های علمیه وظیفه حساسی دارند، گفت: توانایی تاثیرگذاری در آموزش و پرورش از پتانسیل های حوزه است که باید این مهم با تأسی و الگوبرداری از قرآن و عترت به نحو شایسته انجام پذیرد.

وی با بیان این که در تدوین محتوای آموزش سند تحول کشور رویکرد تربیت اسلامی دیده شده است، گفت: در این سند بر ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه تاکید شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خطاب به دبیران حاضر در این هم اندیشی، گفت: در سال تحصیلی 93-94 برای اولین بار 11 عنوان برنامه همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه انجام شده است.

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش با بیان این که نگرش عمیق و پرهیز از سطحی نگری در تربیت اسلامی تاثیرگذار است، افزود: در برنامه ریزی دقیق باید جامعه نگری مد نظر باشد و از تفریط و افراط در برنامه ریزی ها پرهیز گردد

وی با اشاره به این که تعلیم و تربیت امری تدریجی است و نباید شتاب زده عمل کرد، افزود: در سیاست گذاری ها نگاه ها باید آرمانی باشد، برنامه های واقع بینانه و مطابق نیازها اجراء شود و از عوام زدگی و شعارزدگی پرهیز گردد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان خاطرنشان ساخت : باید مراقب دو آسیب باشیم، اول این که از اصل فاصله نگیریم و دوم از حجم برنامه ها بکاهیم؛ اگر موضوع تربیت دینی در انبوه بخشنامه ها گرفتار آید، بر مشکلات آموزش و تربیت افزوده خواهد شد .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha