پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عماد

معاون پژوهش حوزه های علمیه با تاکید بر این که حوزه باید در برنامه ریزی های اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشارکت داشته باشد، گفت: تربیت دینی نسل آینده ره آورد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد، امروز در  هشتمین هم اندیشی سالانه دبیران کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، گفت: حوزه ها علمیه و آموزش و پرورش نهادهای متولی تعلیم و تربیت در کشور هستند و در رشد فرهنگ و نظام اسلامی بسیار موثرند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه ادامه داد: حوزه باید در اجرای نقشه ای که  تحت عنوان "سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" طراحی شده است، نقش خود را ایفا کند.

وی با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید در برنامه ریزی های اجرای سند تحول بنیادین مشارکت داشته باشند، افزود: سند تحول، برنامه گذر از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد تصریح کرد: اگر بخواهیم کار پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت دینی جامعه اسلامی درست شکل بگیرد، گام نخست آن نیاز سنجی است .

معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: فعالیت ها، مقالات و دستاوردهایی که جشنواره علامه حلی در عرصه تربیتی داشته، توانسته در همکاری حوزه با آموزش و پرورش موثر باشد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های حوزه در بخش های مختلف از جمله نیازسنجی، گفت: ره آورد تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش، تربیت دینی دانش آموزان است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha