پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمدی گلپایگانی

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: از نکبت های تمدن غرب ،داعش است که سردر آخور اسراییل دارد و اگر فتوای آیت الله العظمی سیستانی نبود امروز بغداد و نجف و کربلایی باقی نمانده بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت آیت الله آصفی گفت: جلسه ای که در حوزه علمیه قم برای تکریم ایشان برگزار می شود نشان می دهد که حوزه قدر عزیزان خودش را می داند.

وی افزود:برگزاری این گونه همایش ها، ریشه قرآنی دارد؛ در سوره مریم خداوند به صورت صیغه امر، بیان می کند که این کار را انجام ده و از کتاب ادریس و... یاد کند؛ اینها نشان می دهد که الگو ومقتدا و پیشوا هستند و ویژگی هایی که برای آنها می شمارد.

آیت الله آصفی 77 سال عمر خود را صرف علم و جهاد کرده است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: بنده قبلا شناخت عمیقی از آیت الله آصفی نداشتم و فقط با مسوولیت نمایندگی ایشان در حوزه علمیه نجف از طرف مقام معظم رهبری آشنا بودم؛ اما بیشتر نیز می دانستم که ایشان عمر 77ساله خود را در مبارزه، جهاد، نوشتن و گفتن تحقیق و ارشاد صرف کرده است.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از علمای بزرگ و طلاب علوم دینی آنچنان که باید ایشان را نشناخته اند؛ یکی از برکات این همایش شناخت سرمایه ها و برکات حوزه است که باید برای همه حوزویان الگو باشند.

وی افزود: ایشان با قلم روان و عمیق خود، بیش از 200نوشته مکتوب دارند که در مجموعه 31جلدی تنظیم شده و امروز رونمایی می شودکه کار بسیار نیکویی است.

گل نوشته آیت الله آصفی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: تفسیر عمیق «فی رحاب القرآن» در چهارده جلد گل نوشته های ایشان هستند. آیت‌الله آصفی از آن دسته از علمایی هستند که طبیب دوار بطبه را در خود پرورش داده و تنها در خانه به دنبال نوشتن نبودند.

وی گفت: آیت الله آصفی از بنیانگذاران حزب« الدعوه» است که ریاست آن آیت الله سید محمدباقر صدر بودند و به دست شخص صدام به شهادت رسید؛ تدریس مداوم فقه و اصول از دیگر ویژگی های ایشان است و نکته جالب این است که ایشان علاوه بر طی مدارج عالی حوزوی در حوزه علوم جدید نیز به اجتهاد رسیدند و حتی مدرک فوق لیسانس دانشگاه بغداد را دارند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: ایشان به قدری از خودنمایی و ریا متنفر است که به هیچ وجه راضی به برگزاری همایش تجلیل از خود در زمان حیاتشان نبود.

وی اظهارکرد: یکی از سخنان حکیمانه ایشان آن است که گفت،  تمدن غرب بعد از 250سال به پوچی رسیده اند و اگر ما بخواهیم از آنها تقلید کنیم چه چیزی گیر ما می آید؛ باید ببینیم تمدن غرب با اجتماع و خانواده ها چه کرده است.

در دوره شکوفایی علم، همجنس بازی شرم آور است

وی افزود: واقعاشرم آور است در دوره ای که شکوفایی علم است مسئله ای مثل همجنس بازی مطرح باشد، مساله ای که اخیرا افزایش پیدا کرده است مساله «ازدواج سفید» است که از مفاسد غرب است که دو جوان چند سال زیر یک سقف زندگی کنند و هر وقت بخواهند از هم جدا شوند.

وی گفت: اینها همه نکبت هایی است که از طرف غرب به سوی ما می آید؛ از دیگر نکبت های تمدن غرب ،داعش است که سردر آخور اسراییل دارند و دلایل آن هم کاملا روشن است؛ اگر نبود فتوای آیت الله سیستانی و جهاد را واجب کفایی اعلام نکرده بود، بعید می‌دانم که امروز بغداد و نجف و کربلایی باقی مانده بود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha