پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلاب

دو تن از ائمه جمعه استان فارس با اشاره به تاثیرگذاری و جایگاه روحانیت در بین مردم، بر ضرورت تقویت حوزه های شهرستان ها تاکید کردند.

حجت الاسلام محسن روحاني، امام جمعه شهر خفر استان فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شيراز فعالیت های های فرهنگی را در اولویت برنامه های ائمه جمعه ذکر کرد و گفت: ايجاد دفتر همكاري حوزه و آموزش و پرورش، تشكيل ستاد های غدير و اربعين، احياي شوراي امر به معروف و نهي از منكر، اجرای طرح جمعه ياوران، راه اندازي شعبه بنياد مهدي موعود(عج)، از مهمترين فعاليت هاي دفتر امام جمعه شهر خفر می باشد.

وی همچنین برپایی جشن فارغ التحفيظي براي 15 حافظ كل قرآن كريم و برگزاري مناسبت هاي مذهبي با حضور سخنرانان مطرح كشوري همچون آيت الله سيد احمد خاتمي، امام جمعه موقت تهران و آيت الله بهشتي، عضو خبرگان رهبري را از دیگر فعاليت هاي دفتر امام جمعه شهر خفر استان فارس برشمرد.

 امام جمعه خفر فارس به تشريح فعاليت هاي انجام شده در ماه محرم پرداخت و گفت: 40 مبلغ در ايام محرم در اين بخش به تبلیغ معارف اهل بیت(ع) و بصیرت افزایی مردم پرداختند.

حجت الاسلام روحاني با بیان این که اگر محبت اهل بيت(ع) در دل مردم تقويت شود، از نظر باور و رفتار به ائمه(ع) نزديكتر خواهند شد، ادامه داد: يكي از كارهايي كه امسال انجام شد، راه اندازي همايش ها و هيئت هاي دانش آموزي با هدف آشنا كردن دانش آموزان با حماسه حسيني بود.

امام جمعه خفر اضافه كرد: در اين طرح كه سه مبلغ از قم و دو مبلغ از خفر در آن حضور داشتند، با هدف پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و رفتاري نوجوانان و پاسخ به شبهات، مباحثي مطرح شد.

وي، حفظ معنويت ماه محرم و تبديل شور حسيني به شعور حسيني را مسئله اي مهم برشمرد و گفت: در رابطه با اين موضوع، همايش هاي هيئت هاي دانش آموزي در دهه آخر صفر برگزار خواهد شد.

*تحصیل طلاب در یک منزل مسکونی!

حجت‌الاسلام هادي صديق امام جمعه شهر ششده نیز با اشاره به تحصیل و اسكان طلاب حوزه علميه این منطقه در یک منزل مسكوني، عدم وجود فضای فیزیکی مناسب براي حوزه علميه را از مهمترين مسائل فرهنگي اين شهر دانست.

امام جمعه ششده استان فارس  با اشاره به وظایف ائمه جمعه، اضافه کرد: مهمترين رسالت امام جمعه، ايفاي نقش پدرانه براي شهر است، به نحوي كه همه را زير چتر خود بگيرد و عاملي براي وحدت بين مردم و مسولين باشد.

وي در تشريح ويژگي‌هاي امام جمعه موفق، مردمي بودن، دلسوز بودن و تلاش براي ايجاد وحدت و همدلي بين مردم و مسولين را از مهمترين ويژگي‌هاي امام جمعه برشمرد و افزود: با تعامل با مسولين منطقه و استان در پي حل برخي از مسائل مردم و ابلاغ مشكلات آنان به مسئولين مربوطه هستم.

حجت الاسلام صادقی، فراهم كردن سالن براي برگزاري نماز جمعه را از مهمترين اقدامات خود در دروره سه ساله امامت جمعه در شهر ششده اعلام کرد و گفت: پيش از اين به دليل عدم وجود مصلي در شهر، نماز جمعه در خيابان و فضاي باز برگزار مي‌شد و مسئله مشكلاتي را به همراه داشت.

امام جمعه ششده فارس، ارتباط موثر با كانون هاي مساجد و شركت در جلسات جوانان و همچنين دعوت از حلقه‌هاي صالحين جوانان براي برگزاري جلسات مشترك در مصلي نمازجمعه را از اقداماتي دانست كه در جذب جوانان و نوجوانان به صفوف عبادي سياسي نماز جمعه موثر بوده است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha