پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله مقتدایی

حوزه/ دبیر شورایی عالی حوزه های علمیه با اشاره به مبارزات انقلابی آیت الله آصفی در عراق گفت: ایشان از مدافعان جدی انقلاب اسلامی و همگام و همراه با امام و رهبری بوده و هست که با نوشته هایشان ولایت فقیه و نظام اسلامی را توجیه و نشر دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مقتدایی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت آیت الله محمد مهدی آصفی گفت: برگزاری این همایش ها فقط برای بزرگداشت یک فرد نیست؛ بلکه برای نشر ارزش ها و ارایه الگو به طلاب جوان است.

وی افزود: بسیاری از طلاب از چنین شخصیت هایی خبرندارند؛ اگر این ویژگی ها و خدمات ایشان و بزرگان حوزه برای مردم به خصوص طلاب جوان نقل شود نقش مهمی در رشد آنها خواهد داشت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: پس از غیبت حضرت ولی عصر (عج)که مردم امام عصر و زعیم خودشان را در دسترس نداشتند، این علمای بزرگ و عالمان به علوم اهل بیت(ع) بودند که وارث ایشان بوده و مرجعیت و ملجائیت مردم را به عهده گرفتند.

آیت الله مقتدایی بیان کرد: از جمله این بزرگان و علما باید به شیخ مفید اشاره کرد که شعری منسوب به امام زمان(عج) در زمان تشییع و تدفین این عالم برجسته نقل شده است که «وقتی که تو در منبر می نشستی و احکام و تفسیر می گفتی، مهدی(عج) شاد می شد»؛ همین بزرگوار بود که سید مرتضی و سید رضی و شیخ طوسی بانی حوزه علمیه نجف را پروراند تا معارف اهل بیت(ع) زنده بماند.

وی گفت: در طول قرن ها بزرگان علما که زعامت شیعه و مردم و مسلمانان را  داشتند و دین را حفظ می کردند و شبهات القایی رادفع می کردند و اجازه حیرت و سرگردانی مردم را نمی دادند؛ امادر این بین امام راحل نه تنها زعامت دینی مردم را عهده داشتند شد، بلکه زعامت سیاسی را نیز با تشکیل حکومت اسلامی عهده‌دار بودند و بی نظیر بود که الان مثل یک خورشید در سطح جهان با اقتدار می درخشد و پس از ایشان خلف صالح ایشان آیت الله العظمی خامنه ای گام در جای پای آن بزرگوار گذاشتند و همان خط و راه را ادامه دادند.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که در هر قرنی از قرون بزرگانی هستند که طرح مسایل و دفع شبهات از دین و جلوگیری از انحرافات را به عهده دارند، همچنین  روایاتی از امام حسن عسکری(ع) به نقل از امام علی النقی(ع) است که فرمودند که اگر در زمان غیبت حجت بالغه حق، علما نبودند ، کسی نمی ماند مگر اینکه مرتد می شد و آیت الله آصفی از همین علما هستند.

وی گفت: آیت الله آصفی، سالها در حوزه علمیه نجف و درس خارج فقه و اصول داشتند‌ و نزد بزرگانی چون آیت الله حکیم، خویی امام و...تحصیل کردند و خود علاوه بر این شاگردان عالم و فاضلی تربیت کرده و بیش از دویست و پنجاه مکتوبدارند که برخی به زبان های مختلف منتشر ترجمه شده است.

قائم مقام جامعه مدرسین  اظهارکرد: ایشان عمر شریف خود را وقف اسلام و بقای اسلام کرده است؛ از نظر سیاسی جزو مبارزین در جبهه ها است؛ و در عراق خدمات بسیار بالایی انجام داده‌اند.

وی اظهارکرد: ایشان این مسیر بسیار سخت برای شیعیان عراق را راهبری کرده است و در مبارزه با حزب بعث از هیچ ایثاری فروگذار نکرده پس از مدت ها که تحت تعقیب بعث بودند با هوشیاری و لطف خدا به لبنان و سوریه و ایران رفتند؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان از مدافعان جدی انقلاب و  همگام و همراه با امام و رهبری  بوده و هستند که با نوشته هایشان ولایت فقیه و نظام اسلامی را توجیه و نشر دادند.

عضوشورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: در تمام این مبارزات و فعالیت های علمی، زهد و تقوا خصیصه بارز ایشان بوده است و با همه فرصت و توانی که برای تدریس و تحصیل گذاشتند همواره با تقوا و زهد زندگی کردند تلاش کردند زندگی زاهدانه و در حد طلبگی داشته باشند.

وی گفت: از دیگر خصوصیات بارز ایشان می توان به خدمات گسترده اشاره کرد که هزاران خانوار را در کشورهای ایران و عراق و افغانستان وپاکستان تحت پوشش دارند و در کنار آنها غذا می خورند ودر عین سادگی همه خانوار را پوشش داده اند که باید برای همه الگو و اسوه باشند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha