جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این که آیت الله آصفی از شاگردان و عالمان موفق حوز ه نجف است گفت: یکی از برکات این همایش ها، الگو سازی برای حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسملین ربانی،  امروز در کنگره  بزرگداشت آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی در مدرسه عالی امام خمینی(ره)  گفت: تجلیل و تکریم بزرگانی چون آیت الله آصفی تجلیل از حوزه و علم و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی افزود: یکی از برکات این همایش ها، الگو سازی برای حوزه های علمیه است و نکته مهم این است که با چنین بزرگانی طلاب جوان را برای حضور در این مسیر تشویق کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه، بیان کرد: حال باید از خود سوال کنیم که در پناه چنین بزرگانی چه کنیم که حوزه های علمیه چنین محصولات و خروجی هایی داشته باشند که واقعا شمارش آنها انسان را متحیر می کند.

وی گفت: آیت الله آصفی در جریان تحول حوزه علمیه نجف جزو شاگردان موفق این حوزه بودند؛ اگر ما پدر اصلاح حوزه علمیه نجف را مرحوم آیت الله مظفر قراردهیم ،ایشان جزو مهمترین شخصیت های این حوزه هستند.

 حجت الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به سفر تبلیغی ایشان به چند کشور اروپایی، اظهارکرد: به یاد دارم که در سفر تبلیغی که با ایشان از اوکراین به روسیه رفتیم به دلیل سرمای هوا نتوانستیم در فرودگاه مسکو فرود آییم و به یک شهر دورافتاده رسیدیم و ایشان در یک اتاق بسیار کوچک در عین حالی که همه خسته بودند شروع کردند به تکمیل یادداشت های علمی خود  که برای همه ما یک الگو بود.

انتهای پیام 313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha