جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اختری

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: پس از این که ولایت فقیه در حزب «الدعوه» ضعیف شد آیت الله آصفی مکتب فقهی را ایجاد کرد تا به صورت علمی این مسئله را اثبات کند و این مساله موضع گیری جدی ایشان را نشان می دهد.

گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اختری  در همایش بزرگداشت آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی اظهارکرد: آیت الله آصفی عالمی وارسته و عارفی  واقعی به تمام معنای کلمه است، ایشان از روزی که در اتاق کوچکی در مدرسه آخوند در نجف زندگی می کرد تا امروز که نماینده رهبری در حوزه علمیه نجف است زندگی‌شان تفاوت پیدا نکرده است.

وی افزود: ایشان شخصیتی بسیار متواضع و زاهد و عالم و با تقوا است و هیچ گاه سعی نکرد زندگی ساده خود را با هیچ چیزی عوض کند و از هر گونه خود نمایی پرهیز می کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: ایشان درحوزه سیاسی و اجتماعی فعالیت های ماندگاری به دنیای اسلام عرضه کردند؛ یکی از نکاتی که اکثرا از آن بی اطلاع هستند آن بود که ایشان در شورای انقلاب اسلامی عراق حضور داشت که از سوی امام خمینی(ره) شکل گرفته بود.

ارادت رهبری به آیت الله آصفی

وی افزود: محبت و اردات و عشق رهبری به ایشان به قدری است که پس از سقوط صدام، رهبر انقلاب، ایشان را برای این منصب انتخاب کردند و عشق ایشان به امام و مقام معظم رهبری باعث شد که بدون هیچگونه شرط و شروط پذیرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بیان کرد: قیام ایشان به مسئولیت و تبلیغ از دیگر خصوصیات بارز زندگانی ایشان است که باید به آن اشاره کرد؛ از لحظه ای که به میدان تبلیغ وارد شد کار تبلیغی که امکان داشته انجام داده است و در این راه با هر ابزاری که می توانست از جمله کتاب و مقاله و سخنرانی و تبلیغ در عراق و ایران و افغانستان واسترالیا و کانادا و کشورهای عربی و... در این مسیر گام نهاد.

وی گفت: کار سیاسی یکی از وظایف علما در هر دوره ای است ولی ایشان در سالهایی که چنین کاری در نجف انجام نمی شد دست به کار سیاسی زدند در حالی که فضای کاری در این حوزه اصلا آماده نبود؛ ایشان قبل از سال 42وارد حوزه سیاست شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با ذکر این مطلب که آیت الله آصفی دارای یک فکر سیاسی منسجم است، اظهارکرد: در روزگاری که عراق در کمونیسم غرق بود، ایشان به همراه تنی چند از علمای عراق به فکر تشکیل حزب افتادند و به همین دلیل یک حزب را در مقابل حزب توده ایجاد کردند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: پس از اینکه حضرت امام(ره) در نجف حکومت اسلامی را مطرح کردند همه به این اندیشه گرویدند و حزب «الدعوه» نیز با گرایش به سمت ایشان و انقلاب اسلامی ایران در این مسیر قرار گرفت.

وی اظهارکرد: پس از اینکه ولایت فقیه در حزب الدعوه ضعیف شد آیت الله آصفی مکتب فقهی را ایجاد کردند تا به صورت علمی این مسئله را اثبات کنند و این مساله موضع گیری جدی ایشان را نشان می دهد؛ البته رویکرد قاطع ایشان همیشه در مقابل همه دشمنان اسلام و انقلاب بوده است و در این راه ملاحظه هیچ کسی را نیز نداشته و ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری  با بیان این که تکریم و تجلیل از اندیشمندان و عالمان تجلیل و تکریم از پیامبر اسلام و ائمه(ع) است گفت: علما ورثه انبیا و امنای رسل هستند و چون امینان رسل هستند، وقتی مسئولیت  خود را در امانت داری به خوبی انجام می دهند تکریم از آنها تکریم از شخص پیامبر(ص) است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha