پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: وجود تکفیری‌ها کار دشمن است که کشورهای اسلامی مورد تاخت و تاراج قرار می‌گیرد، زیرساخت‌های کشورهای اسلامی ویران می‌شود، اسلحه غربی‌ها خریداری می‌شود و بهره‌برداری سیاسی را غربی‌های می برند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس اسکندری صبح امروز در جمع کارمندان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن تسلیت ایام شهادت امام سجاد(ع) و مصیبت‌های وارده بر کاروان اسیران کربلا اظهار کرد: مصائب این ایام و به ویژه مصائب وارده بر امام حسین(ع) از اعظم مصائب است و مصیبت‌هایی که برای ایشان پیش آمد برای هیچ‌کدام از ائمه(ع) روی نداد.

وی با اشاره به اینکه برای امام سجاد(ع) لحظه‌لحظه‌های این حادثه، بسیار دردناک است گفت: شهادت امام حسین(ع) و اسارت در شام دو لحظه‌ای بودند که آن قدر برای امام سجاد(ع) سخت بود که از شدت ناراحتی ایشان تا پای جان دادن پیش رفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: ایام اسارت آن قدر برای امام سجاد(ع) سخت بود که زمانی که از امام(ع) پرسیدند که کجا به شما سخت گذشت سه مرتبه می‌فرمایند در شام.

وی با بیان این که باید دید آنچه که در کربلا برای اهل‌بیت(ع) اتفاق افتاد از ناحیه چه کسانی بود ابراز داشت: این افراد کفاری نبودند که از کشور و دین دیگری آمده باشند بلکه این افراد از داخل دین اسلام و خودی‌ها بودند که اهل‌بیت پیامبر(ص) را به شهادت رساندند و حتی بین بعضی از آن‌ها نسبت فامیلی نیز وجود داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری افزود: نهضت حضرت موسی(ع) را سامری که از نزدیکان او بود و نهضت حضرت عیسی(ع) را کشیشان مسیحی متوقف کردند و نهضت پیامبر(ص) را نیز کسانی که در درون اسلام بودند به انحراف کشاندند.

وی با اشاره به اینکه برخی نیروهای حضرت علی(ع) بودند که مانع پیروزی او بر معاویه شدند گفت: در کربلا عمدتاً کسانی در برابر امام(ع) اقدام کردند که به ایشان نامه نوشته بودند و حضرت و جایگاه او را می‌شناختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: با این شواهد تاریخی باید متوجه باشیم که نباید همه حواسمان به دشمن بیرونی باشد و بخش عمده حواسمان باید به خودمان باشد.

وی ادامه داد: ما برای این که بخواهیم از  اسلام مراقبت کنیم باید از درون خانه، مراقبت را آغاز کنیم و مواظب بچه‌های خود باشیم چون دشمن برای این افراد برنامه‌ریزی کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری با بیان اینکه مسائل تربیتی نیروهای خودی را نباید دست کم گرفت و از درون خانه باید شروع کرد گفت: عدم وجود تربیت صحیح موجب می‌شود که نیروهای خودی به جمع دشمن بپیوندند یا ستون پنجم دشمن شوند و یا اینکه سواره‌نظام آن‌ها باشند.

وی بی‌توجهی به مسائل تربیتی را اصلی‌ترین دلیل این مشکلات دانست و گفت: فرزندان ما ساعت‌های بی‌شماری را با وسایلی مانند تلفن همراه تلف می‌کنند و از این طریق با بسیاری از مسائل غیر ارزشی آشنا می‌شوند درحالی‌که ما مواظب رفتار آن‌ها نیستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه پایه‌های اصلی مسائل سیاسی و اجتماعی از خانواده و فامیل شروع می‌شود مطرح کرد: نسبت به مسائل خانواده نباید بی‌توجه بود و امروز سالم نگه‌داشتن یک خانواده جزو رسالت‌های اسلامی همه افراد است.

وی با اشاره به این که وجود شکل‌‌گیری تکفیری‌ها کار دشمن است؛ اما مشاهده می‌کنیم  چه کسانی کار دشمن را انجام می‌دهند بیان کرد: نیروی انسانی، هزینه مالی و اعتباری از ذخایر مسلمانان به هدر می‌رود و کشورهای اسلامی مورد تاخت و تاراج قرار می‌گیرند، حرمت جامعه اسلامی خدشه می‌بیند و زیرساخت‌های کشورهای اسلامی ویران می‌شود و در عوض اسلحه غربی‌ها فروخته می‌شود و بهره‌برداری سیاسی را غربی‌های می برند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری گفت: با این اوصاف متوجه می شویم که تکفیر اوج حماقت است و دلیل اصلی آن نیز به بحث‌های فرهنگی و تربیتی بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: در همه کشورهای اسلام تمام علمای اسلام وظیفه دارند که در برابر داعشی ها بایستند و برای نابودی آن‌ها تلاش کرده و جلوی تخریب اسلام را بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه ما باید در جامعه مواظب رفتارها و صحبت‌ها باشیم و بی‌تفاوت بودن نسبت به این مسائل موجب شیوع شایعات می‌شود افزود: انشاء الله با تربیت نسلی که بتواند پای فرهنگ حسینی بایستد بتوانیم انتقام خون امام حسین(ع) را از جنایتکاران تاریخ بگیریم.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha