جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوادی جنتی

اسلام است که هنر و شعرهای عرفانی را زنده کرد؛ آیا حیف نیست هنر و صدای هنرمندان برای غیر دین استفاده شود؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هنرمندان، انسان های شریفی هستند که خداوند به آنها بهترین نعمت ها را داده است، اظهار داشتند: هنرمندان از این نعمت های الهی به بهترین شکل در راه دین استفاده کنند.

ایشان با تاکید براین که حوزه باید از هنر بهره برداری کند، ابراز داشتند: هنرمندان باید بدانند که هنر با دین زیبا و قابل تجلی می شود.

معظم له با بیان این که خداوند آهنگ، خط و جمال را به هرکسی نمی دهد، خاطرنشان ساختند: برخی فکر می کنند مرگ پایان راه است؛ در حالی که باید توجه داشت که انسان است که مرگ را می میراند و این مسئله بعد از ظهور اسلام مطرح شده است؛ چراکه تا پیش از آن فکر می کردند انسان می میرد.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر این که استفاده از آهنگ و صدای خوش در راه غیر دین، خودزنی است تصریح کردند: اسلام است که هنر و شعرهای عرفانی را  زنده کرد؛ آیا حیف نیست هنر و صدای هنرمندان برای غیر دین استفاده شود؟

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به برخی بهانه گیری هایی که در کشور وجود دارد، بیان داشتند: مشکل از بابک زنجانی ها و اختلاس ها است؛ و الا اکثریت مردم ما میانه رو و معتدل هستند و این بهانه گیران، ضعیف الایمان می باشند.

ایشان«هنر» را بهترین نعمت خداوند دانسته و افزودند: هنر باید با تداعی دین در آن به جامعه عرضه شود.

معظم له با تأکید بر اینکه اسلام و پرچم یا زهرا(س) موجب شد تا انقلاب حفظ شود، اظهار داشتند: در روز 28 مرداد 1332 شعارهای مرگ بر شاه مردم در 4 ساعت تغییر کرد و به جاوید شاه تبدیل شد.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشتند: امام راحل(ره) با مطرح کردن نام اسلام، شعار مرگ بر شاه را با فریاد اسلام مطرح کرد و مردم برای آن شهید شدند و این شعار تا پیروزی انقلاب پابرجا ماند.

حضرت آیت الله جوادی افزودند: پرچم سه رنگ ایران عزیز است؛ اما نمی تواند خودش را حفظ کند و این پرچم «یا زهرا(س)» و «یا حسین(ع)» است که اسلام را حفظ کرده است.

ایشان خاطرنشان ساختند: در جبهه های حق علیه باطل، شعارهای «کربلا، کربلا» و «یاحسین، یاحسین» پیروزی انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

معظم له با بیان اینکه کیان و انسانیت ما «یا زهرا» و «یا حسین» است تصریح کردند: هنرمندان باید از این شعارها در هنر خود استفاده کنند.

این مفسر قرآن کریم با بیان این که ما چه بخواهیم و نخواهیم، مجذوب هنر هستیم، اظهار داشتند: جوانان از هنرمندان الگوگیری می کنند؛ پس باید آنها هنر را با دین به جامعه عرضه کنند.

این استاد حوزه با بیان اینکه شعار و نصیحت جذابیتی ندارد، افزودند: ایثار مادران شهدا برای تمام نسل‌ها جذابیت و همه را منقلب می کند؛ چراکه عملی است نه شعاری.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان با اشاره به مذاکرات 1+5 از زیاده خواهی دشمنان انتقاد کردند و اظهار داشتند: چند ماه است که عزیزان ما را به علت زیاده خواهی، سرگردان کرده اند که نشان از دیوانگی آنها است.

انتهای پیام

33/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha