جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه گلستان

در جلسه مشترک مدیران و اساتید مدارس علمیه گلستان، با حضور مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه و معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، عملکرد 4 ساله مدیریت حوزه استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، جلسه مشترک مدیران و اساتید مدارس علمیه استان گلستان با حضور حجج اسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه، عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه و ملکی، مدیر حوزه علمیه استان، به منظور ارزیابی عملکرد 4ساله مدیریت حوزه استان، تبادل نظر و بیان مشکلات و موانع موجود،صبح امروز در مدرسه رضویه گرگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیر حوزه علمیه گلستان با خیرمقدم به حجج اسلام والمسلمین نواب و فرحانی و اساتید و مدیران، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های 4ساله خود، گفت: پس از گذشت 4 سال از تشکیل مدیریت حوزه استان، امروز شاهد پیشرفت قابل قبول مدارس هستیم، به طوری که مدارس دورترین نقاط استان با مدارس بزرگ، از نظر کمیت و کیفیت آموزش، تهذیب، عمران و... قابل قیاس هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به دستاوردهای تشکیل مدیریت‌های استانی حوزه، افزود: این کار، عمل بسیار با ارزشی بوده و باعث افزایش سرعت و سهولت پیگیری امور شده است. پیش از این طلاب برای انجام کوچک‌ترین کار می‌بایست به قم مراجعه کنند که با تشکیل مدیریت های استانی و تلاش مسئولین در مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مشکلات مرتفع شده و کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، تقویت حوزه های استان ها و شهرستان ها را از برنامه های مهم مدیریت حوزه اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه نیز در این نشست با رویکرد شورای عالی حوزه به تصمیم سازی، گفت: در دوره های قبل، شورا به شکل مطالعاتی به تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل‌ها می‌پرداخت، اما در دوره ششم رویکرد جدیدی در دستور کار قرار گرفت و در واقع می‌توان گفت پیش ارز این تصمیم سازی برعهده شورای عالی بود، اما در حال حاضر تمام کسانی که با حوزه علمیه در ارتباط هستند، در امر تصمیم سازی دخیل می‌باشند.

بر پایه این گزارش، تفسیر آیین نامه ها، تعریف یک استاندارد مالی برای تمام مدارس، ایجاد مراکز تخصصی تبلیغ، بومی گرایی در جذب اساتید، تغذیه و ورزش، به روز شدن دروس، دقت در جذب طلاب، تعامل مسئول و مدیر مدارس، دقت بیشتر در انتخاب مدیران مدارس و... از جمله مسائل مطروحه در این جلسه بود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha