جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که کودک‌آزاری ریشه در فرهنگ جاهلیت دارد گفتند: کودک‌آزاری ثمره کمبود مهر مادری و پدری است و آن محصول شیوه زندگی ماشینی امروز ما است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید در پیام خود به همایش «پیشگیری از کودک‌آزاری» که در سالن معصومیه استانداری قم برگزار شد،  تصریح کردند: فرزندان انسان امانت‌های الهی هستند که در اختیار والدین قرار می‌گیرند ‌تا با معیارهای اسلامی پرورش پیدا کرده و به صورت انسان‌های وارسته‌ تحویل جامعه داده شوند. پدران و مادران در پیشگاه خدا مسئولیت بس خطیری بر عهده دارند و کوتاهی در پرورش آنها نوعی خیانت به امانت‌های الهی است.

ایشان در این پیام آورده اند: : اگر قرآن مجید فرزندان را مایه امتحان و آزمایش معرفی می‌کند و می‌فرماید «انما اموالکم و اولادکم فتنه» نوعی اشاره به بازخواست آنها در مورد فرزندان است. عرب جاهلی بادیه‌نشین بر اثر قساوت و سنگدلی که نتیجه مستقیم صحرانشینی است، نه تنها به تکریم فرزندان نمی‌پرداختند بلکه دخترکشی و کودک‌آزاری فرهنگ بسیاری از قبایل آنها بود.

این مرجع تقلیدتاکید دارند: اسلام مسئولیت پدر و مادر را به قدری خطیر شمرده است که حتی آنها را مسئول نامگذاری آنها دانسته است و می‌فرماید یکی از حقوق فرزندان بر پدران این است که نام نیک برای او بگذارد، با توجه به این مسئولیت کوچک حساب دیگر مسئولیت‌ها روشن است.

حضرت آیت الله سبحانی  خاطرنشان کرده اند: کودک‌آزاری ثمره کمبود مهر مادری و پدری است و آن محصول شیوه زندگی ماشینی امروز ما است، پدران و مادرانی که در بیرون منزل مشغول کارند و تربیت فرزندان بر دوش مهد کودک‌ است، کمتر بر فرزندان خود مهر می‌ورزند، از طرف دیگر کودکی که در آغوش مادر بزرگ نشود، او نیزاز عاطفه و محبت و مهر کمتر برخوردار می‌شود و بنابراین بسیاری از جنایتکاران آنهایی هستند که از مهر مادر و پدر محروم بوده‌اند.کودک آزاری نوعی جنایت بر مظلوم‌ترین انسان‌ها است که هیچ نوع قدرت بر دفاع از خود ندارد و حساب آنها در روز قیامت با خداست.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در پایان  تصریح کرده است: اینجانب در اینجا دامن سخن را کوتاه کرده و برای عزیزانی که این فضای روحانی را پدید آورده‌اند توفیق بیشتر از خداوند منان خواهانم و امیدوارم که با تلاش‌های خداپسندانه شما عزیزان این لکه ننگین که دامن برخی از خانواده‌ها را گرفته، برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha