پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تکفیر

حوزه/ نرم افزار ویژه کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی در قم تولید شد.

مدیر بخش تولید مرکز نور  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: این نرم فزار سه  زبانه (انگلیسی، عربی و فارسی)  همزمان با آغاز کنگره خطرهای تکفیری در قم رونمایی و عرضه خواهد شد.

سید مهدی هاشمی افزود: این نرم افزار متن کامل مجموعه مقالات کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی، به زبان فارسی و عربی در موضوع عقاید و معارف اسلامی می باشد.

وی با اشاره به آثار ارائه شده در این نرم افزار گفت: "تخریب زیارتگاه‌های اسلامی در کشورهای عربی"، "فتاوی التیارات التکفیریة فی جواز قتل المسلمین"، "کتاب‌شناسی تکفیر"، "ایمان و کفر"، "تکفیر از دیدگاه علمای اسلام"، "فتنة التکفیر وجذورها وآثارها فی المجتمع"، "الوهابیة المتطرفة: موسوعة نقدیة" از جمله عناوین موجود در این نرم افزار می باشند.

هاشمی به قابلیت های این نرم افزار اشاره کرد و افزود:"جستجو به روش‌هاي گوناگون در الفاظ و عباراتِ متن و فهرست متون برنامه"، " جستجو در ابواب و سرفصل های متون از طریق فهرست گزینشی"، " متن قرآن كريم به همراه ترجمه و امكان جستجو در آيات"، " ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، با امکان دسترسی به ريشه و مشتق کلمات" از جمله این امکانات هستند.

وی با بیان اینکه عنوان لاتین این نرم افزار Extremist and  Takfiri Movements  in the Islamic Scholars’ View " " می باشد به معرفی قابلیت های این نرم افزار پرداخت و اظهارداشت: يادداشت‌برداری، ذخيره‌سازی، ويرايش و چاپ متن از جمله این امکانات می باشد.

مدیر بخش تولید مرکز نور بیان داشت: موضوع این اثر عقاید و معارف اسلامی و مخاطب آن عموم اشخاص به ویژه پژوهشگران عقاید و معارف اسلامی می باشند.

لازم به ذکر است این مجموعه ارزشمند ویژه کنگره جهانی خطرهای تکفیری تولید و در همان کنگره عرضه خواهد شد.

همچنین، ناشر، تولیدکننده وصاحب اثر: مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی و دبیرخانه کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی می باشند.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha