پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قم گفت: کنگره خطر جریان‌های تکفیری می‌تواند به جهان اسلام بگوید که اسلام هرگز دست‌خوش گروه اندکی قرار نمی‌گیرد و اسلام به دنبال اجماع و وحدت است و این گروه شوم نمی‌تواند به عنوان حکومت اسلامی معرفی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که جریان تکفیری توسط استعمارگر عصر ما و توسط کسانی که از معرفت عصمت و طهارت اهل‌بیت(ع) تهی هستند به مرحله اجرا درآمده است اظهار کرد: استعمارگران تحریک کننده این جریان هستند و کشورها و افرادی که مزدوران کشورهای استعماری هستند ابزار آن‌ها برای رسیدن به اهداف شومشان قرارگرفته‌اند.

وی با اشاره به این که داعشی ها فرهنگ خود را از بنی‌امیه که مورد عتاب پیامبر (ص)قرار داشتند گرفته‌اند گفت: امروز افرادی به عنوان تکفیر این مأموریت استعمارگران را بر عهده گرفته‌اند که افتخار می‌کنند که رهبرشان بنی‌امیه است.

مدیر حوزه علمیه قم بیان کرد: آن‌ها اذعان داشته‌اند که اگر امروز امام حسین(ع) بودند، همان‌گونه عمل می‌کردند که یزید عمل کرد و به این طرز فکر خود نیز افتخار می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد امام حسین(ع) را دشمن خود می‌دانند و هر کس که هم فکر آن‌ها نباشد کافر دانسته و از کیش اسلام خارج می‌دانند گفت: این گروه می‌گویند هر کس که هم فکر ما باشد مسلمان و هر کس که با ما نباشد خونش حلال است.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرخ فال تصریح کرد: طرفداران این جریان از استعمارگران و مزدورانی که شاگرد آن‌ها بوده تا داعش که مجریان این جریان هستند به دنبال ایجاد فرهنگ جاهلت بنی‌امیه و از بین بردن فرهنگ ناب اسلامی هستند.

وی با بیان این که برگزاری کنگره عظیم خطر جریان انحرافی و راه‌های مقابله با آن  توسط مراجع عظام پیام های بسیاری دارد عنوان کرد: برخاستن این جریان از سوی بالاترین مقام حوزه‌های علمیه می‌تواند تأثیر بسیاری در جهان و در بین مسلمانان داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به بین‌المللی بودن این کنگره ابراز داشت: حضور فرهیختگانی از سراسر جهان در این کنگره می‌تواند پیام مرجعیت را به اقصی نقاط جهان منتقل کند.

وی ادامه داد: مطالبی که در این کنگره بیان می‌شود می‌تواند دقیق، اساسی و تأثیرگذار باشد و وحدت را در جوامع اسلامی به وجود آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرخ فال گفت: این کنگره می‌تواند به جهان اسلام بگوید که اسلام هرگز دست‌خوش گروه اندکی قرار نمی‌گیرد و اسلام به دنبال اجماع و وحدت است و این گروه شوم نمی‌تواند به عنوان حکومت اسلامی معرفی شود.

وی بیان کرد: این کنگره به سران کشورهای اسلامی و بزرگان دینی می‌گوید که امت اسلامی آن چیزی است که فرهیختگان و بزرگان دینی می‌گویند، نه یک گروهی که همه رفتارش مخالف اسلام است.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان این که علمای ما در هر جا که هستند باید نقشه شوم این مزدوران را برملا کرده و مردم را روشن کنند گفت: علما و فرهیختگان جهان اسلام باید فرهنگ ناب اسلام را به مردم بفهمانند و اهداف تکفیری‌ها و مبانیشان که در جهت نیل به اهداف دشمنان اسلام است را برای مردم مشخص کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha