جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه گلپایگان

حوزه/ علمای اسلام باید ماهیت واقعی تکفیری ها را برملا کنند و به همه دنیا تفهیم کنند اسلامی که تکفیری های آمریکایی - صهیونیستی معرفی می‎کنند، واقعی نیست.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا اسماعيلي در گفتوگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، در خصوص ضرورت مبارزه با گروههای تکفیری به ویژه داعش و با توجه به نزديكي ايام  به برگزاري همايش بين المللي مبارزه با تكفيري ها از سوي حضرت آيت الله مكارم شيرازي در قم  اظهار کرد: مسئله مقابله با اسلام انحرافی و تبیین مواضع اسلام ناب از دیرباز مطرح بوده است، چرا که دشمنان اسلام از ابتدا قصد تفرقه افکنی میان مسلمانان و نشان دادن اسلام  وارونه در اذهان بشریت را داشته و دارند و اسلام را آن طور که خوشان دوست دارند، نشان میدهند.

وی افزود: در دوره اخیر با توجه به شکست های مفتضحانهای که دشمنان از اسلام خوردهاند و پیروزهایی که مسلمانان تاکنون به آن دست یافتهاند از جمله پیروزی انقلاب اسلامی که همه نقشههای دشمن را خنثی کرد و از طرفی حزبالله لبنان نیز به خوبی درخشید و مبارزات مجاهدان  غزه در مقابل صهیونیستها، استکبار جهانی به این جمع بندی رسید که اگر مسلمانان را راحت بگذارد، مواضع آنها به خطر میافتد، براین اساس جریان های تکفیری را ایجاد کرد.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: دشمنان به جای اسلام ناب، یک اسلام انحرافی را که رنگ و لعابی نیز از اسلام داشته باشد و شعار اسلامی بدهد و از آموزههای دینی تهی باشد را نشان میدهند.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه دنیای استکبار و مرتجعان عرب از تکفیری ها و پرورش گروه هایی چون داعش، تصریح کرد: استکبار برای دستیابی به منافع خود و تامین امنیت رژیم صهیونیستی، به دنبال تشکیل و حمایت از تکفیری های جنایتکار بر آمد، لذا در سوریه و عراق این کار را انجام دادند و تا حدودی هم مقداری به اهداف خود رسیدند؛ زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی را تحت تأثیر قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعيلي با اشاره به نقش علمای اسلام در مقابله با تکفیری ها، گفت: علمای اسلام باید ماهیت واقعی تکفیری ها را برملا کنند و به همه دنیا تفهیم کنند اسلامی که تکفیری های آمریکایی - صهیونیستی معرفی میکنند، واقعی نیست.

وی یادآور شد: امام (ره) نیز در زمان خودشان به ترفند استکبار پی برده بودند، به همین جهت اسلام آمریکایی را از اسلام ناب محمدی تفکیک کردند. اگر جهان اسلام براساس اندیشههای امام خمینی(ره) حرکت می کرد، تکفیری های رشد نمی کردند.

امام جمعه گلپایگان با بیان این که وقتی اگر علمای اسلام به وظایف دینی و انقلابی خود عمل نکنند، دشمن از فرصتها سوء استفاده میکند، ابراز داشت: اسلام حرمت انسان را از کعبه بالاتر میداند، اما گروههایی چون داعش، با شعار اسلام خواهی، سر از بدن مسلمانان و غیر مسلمانان جدا می کنند و هر جنایتی را به نام اسلام انجام میدهند!

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی در پایان گفت: انشاءالله با حرکت مراجع معظم و فقها، اسلام واقعی تبیین شود و مردم دنیا بفهمند تکفیری ها ارتباطی به اسلام ندارند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha