جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

حوزه/ اولین نشست کمیته قرآن و قانون‌گذاری با حضور اساتید، محققان و دست‌اندرکاران امور قرآنی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این نشست دکتر علی‌اصغر شعاعی، قاری بین المللی قرآن و معاون دانشگاه علوم و معارف قران، حجج اسلام فاضل حسامی رییس شورای گروه مطالعات فرهنگی  و اجتماعی  مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، حاج ابوالقاسم دولابی از حافظان قرآن کریم و عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سید مصطفی حسینی حافظ قرآن، مسئول دارالقرآن نورالثقلین و مدیر کل اخلاق حوزه‌های علمیه حضور داشتند.

اساتید در این نشست موضوعات و اقداماتی که می‌تواند در دستور کار کمیته قرار گیرد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این کمیته، در کنار استفاده از ظرفیت های جامعه قرآنی و به خصوص علمای حوزه، ارتباط‌ گسترده با فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی به ریاست خانم دکتر لاله افتخاری، را در دستور کار دارد.

بر اساس این گزارش، یکی از دغدغه‌های نظام مقدس اسلامی، فرهنگ‌ سازی قرآن است. از مسائلی که در این ارتباط لازم است به طور دقیق برنامه‌ریزی شود ترویج آن بین خانواده‌ها و عمومی نمودن فرهنگ قرآنی است لذا نظام قانون‌گذاری کشور خود را مسئول می‌داند که برنامه‌ها و قوانین را در سامان‌دهی آن، به صورت دقیق مدوّن نماید.

 اگر بتوان فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه نمود و سبک زندگی را بر مبنای قرآن ساماندهی کرد، بسیاری از معضلات قابل حل است و حتی الزامات تقنین در امور گوناگون را می کاهد.

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس که دغدغه‌های خویش را در مبانی دینی جهت اشراب آن در قوانین جاری کشور جستجو می‌کند، تلاش می‌نماید که حوزه‌های گوناگون را در این راستا به کار بندد. این مرکز، کمیته‌ای در گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی نموده است تا بتواند به طور تخصصی ایده‌ها، طرح‌ها و دغدغه‌ها را در جهت سامان‌بخشی امور قرآنی به مجلس محترم ارائه فرماید.

ایده‌ها و طرح‌های متعددی بین اعضای جامعه قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی وجود دارد که لازم است ضمن احصاء آنها، سازوکارهای قانونی در پی ریزی آن فراهم گردد. لذا این کمیته از همه علاقه مندان و صاحب نظران دعوت می نماید ایده‌های خود را با این مرکز درمیان نهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha