جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلیمانی

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر مبارزه جریان های افراطی و تکفیری گفت: داعش ادامه راه خوارج است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با اشاره به خطر جریان های تکفیری اظهارداشت: تکفیر و جریان های افراطی امر جدید و نو پدیدی نیست، بلکه ما در صدر اسلام نیز با اینگونه تفکرات متحجرانه نیز روبرو بودیم .

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان،افزود: در عصر امام علی(ع) ، خوارج دقیقا به این گونه تفکر آلوده بودندو غیر ازخود همه را نامسلمان خوانده  و حتی امیرالمومنین(ع) را کافر می پنداشتند.

وی با بیان اینکه که امروز هم داعش ادامه دهنده راه خوارج است، گفت: حرکات ور فتار این گروهک با خوارج کاملا مشابه بوده و همان مسیر را ادامه می دهند.

امام جمعه زاهدان، با بیان اینکه حتی امامان و بزرگان  اهل سنت هم با تفکر افراطی و تفکیری هرگز همراه نبودند، اذعان داشت: امروز باید خطر این جریان و دسیسه خطرناک به گوش همه جهان و به خصوص مسلمین برسد

وی با تصرح براین مطلب که داعش،زاییده دو جریان القاعده و طالبان است، بیان داشت:  این گروه امروز جامعه اسلامی را با چماق تکفیر از متن اسلام در حال راندن هستند و این خطر باید به همه آگاهی سازی شود.

این استاد حوزه،  با اشاره به اوضاع فعلی جهان اظهار داشت:  مقام معظم رهبری با توجه به اوضاع امروز مسلمین فضا را برای روشنفکران خالی دیده و لذا سعی در پرکردن این خلا برآمدند؛ ایشان در همین راستا از حضرت آیت الله مکارم شیرازی به عنوان یکی از روحانیون برجسته جهان اسلام ،برگزاری کنگره ای برای بیان خطرات تکفیری ها را مطالبه کردند؛ البته نگاه در برگزاری این کنگره بر مردمی بودن و نه بر دولتی بودن آن است.

آیت الله سلیمانی، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری «کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری» اضافه کرد: قطعا این کنگره به تبیین اسلام ناب پرداخته و موجب تاثیرگذاری آن در جهان خواهدشد.

وی خاطرنشان ساخت: ما مسلمانان کسی را که اهل قبله است ، کافر نمی دانیم ولی  داعش همه را  به غیر از خود کافر دانسته و این مهم البته مختص شیعیان نبوده  و همه مسلمین را شامل می گردد لذا امت اسلامی باید آگاه بوده وفریب این گروه بی اصل و نسب را نخورند ؛ علمای اسلام هم در این زمینه نقش کلیدی بر عهده داشته و باید روشنگری های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام313/18

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha