سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عباس نظری

حوزه / ایجاد تفرقه در صفوف مقاومت مسلمین نقشه اصلی استکبار در منطقه است و مذاهب انگلیسی سعی می کنند شیعه را در مقابل اهل سنت قرار داده و در صفوف مسلمین تفرقه و اختلاف بیندازند.

حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به ضرورت مقابله علمای اسلام با جریان تکفیر، گفت: اسلام دین مقدس، جامع  و کاملی است که برای هدایت و به سعادت رساندن بشریت برنامه دارد.

معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: اسلام از همان روزهای آغازین با جریانباطل و اهل باطل روبرو شد و جبهه مقابل تمام سعی خود را بکار گرفته تا از گسترش دین حق  جلوگیری نماید.

وی افزود: ویژگی بارز اسلام آن است که پاسخ گوی تمام نیازهای بشریت در ابعاد مختلف تا روز قیامت است و این عامل منافع اهل باطل ر ا به خطر انداخته و آنها سعی می کنند تا از راهی جلوی پیشرفت و گسترش آن را بگیرند.

حجت الاسلام نظری بیان کرد: همزمان باپیشرفت این دین مقدس در اقصی نقاط جهان، ابوسفیان ها، ابولهب ها خاندان و رهروان بنی امیه بنی عباس در مقابل آن ایستادند و تا مرحله نابودی اسلام هم پیش رفتند، ولی حرکت امام حسین (ع) در جهت اصلاح امت نبی مکرم اسلام(ص) این خطر را رفع و به عنوان الگوی ظلم ستیزی در جامعه مطرح شد.

معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با ذکر این نکته که در هر زمان یزید و یزیدیان وجود دارند، عنوان کرد: در عصر حاضر یزید و یزیدیان زمان که همان استکبار جهانی و هم پیمانانش می باشند، به پا خاسته اند تا از رشد اسلام جلوگیری کنند که در تعابیر مقام معظم رهبری از آن  به تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و رخنه فرهنگی  یاد می شود.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: امروزه دشمنان اسلام و مسلمین از راه های گوناگونی همچون ترویج اسلام ستیزی، شیعه هراسی و ایران هراسی  و  با استفاده از ابزارهای رسانه ای سعی در مبارزه با اسلام ناب محمدی (ص) دارند.

حجت الاسلام نظری اظهار کرد: ایجاد گروه های افراطی و تکفیری خشونت طلب مثل طالبان، القاعده و اخیرا هم  داعش از جمله راه هایی که استکبار جهانی از آن برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده کرده و از سوی دیگر هم با استناد به وحشیگری های این گروه ها، مسلمانان را به عنوان افرادی خشونت طلب و تروریست معرفی می کند.

وی افزود: متاسفانه در این نقشه استکبار بعضی از کشورهای عربی منطقه هم سو با سیاست های رژیم غاصب صهیونیستی، باعث ایجاد اختلاف و  تفرقه در صفوف مسلمین شده و یاری رسان ظالمان در رسیدن به مقاصد آنها شده اند.

معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: اگر چه دشمنان سعی می کنند تا خاورمیانه جدیدی را مطابق اهداف و نقشه های خود تشکیل دهند، اما مدیریت و هدایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، روز به روز شاهد شکست های پی در پی دشمنان اسلام در عرصه های مختلف هستیم.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که شیعه و اهل سنت مشترکات مذهبی زیادی دارند، گفت: دامنه اختلاف افکنی دشمنان محدود به شیعه و سنی نشده و به اختلاف افکنی بین اسلام و مسیحیت هم پرداخته اند.

این محقق حوزوی تاکید کرد: شیعه و سنی دارای اشتراکات مذهبی زیادی هستند که می توانند در سایه این اشتراکات به وحدت رسیده و در مقابل دنیای استکبار و جریان های تکفیری با قدرت ایستادگی نمایند.

وی افزود: در شرایط حاضر شکل گیری وحدت امت اسلامی حول محور قرآن و دین اسلام، بهترین راهکار  برای نابودی جریان های تکفیری است که در سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری نیز به این عامل اشاره شده است.

معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین ابراز داشت: مذاهب انگلیسی سعی می کنند تا شیعه را در مقابل اهل سنت قرار داده و در صفوف مسلمین تفرقه و اختلاف بیندازند.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: امروزه مسلمین بیش از زمان دیگری لازم است تا با هوشیاری و آگاهی کامل نقشه های شوم دشمنان را به خودشان باز گردانند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha