پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
داعش

از همان روزهای اولیه اعلام موجودیت گروهک تروریستی داعش، اهل سنت استان های خراسان و به خصوص علما و بزرگان، این گروه را جدای از مسلمانان دانسته و حرکات آنها را به شدت محکوم کردند.

حجت الاسلام یوسف رضایی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری حوزه با اشاره به خطر جریان های افراطی و تکفیری ها برای جامعه بشری، اظهارداشت: در عصر حاضر که دنیا به شدت از زندگی ماشینی خسته شده و به دنبال مأمنی برای آرامش خود می گردد، آموزه های اسلام است که توانسته آنها را به سوی خود جذب نماید.

وی با اشاره به این که وقتی غرب با پدیده اسلام گرایی مواجه شد از بیم گسترش این دین ناب الهی، به ایجاد دسیسه های گوناگونی برای ضربه به آن برآمد، ابراز داشت: هدف اصلی دشمنان خشن جلوده دادن اسلام و ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.

مسئول دفتر امور اهل سنت استان های خراسان، با اشاره به پشت پرده گروه تروریستی داعش، گفت: تشکیل داعش، اقدام استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای مبارزه با اسلام خواهی بود. گروهی که از ادغام طالبان و القاعده بوجود آمده، اما با شیوه ای بسیار خطرناک تر عمل می کند.

وی، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه، سلطه بر منابع انرژی، حفظ و کمک به رژیم های همگرا با آمریکا چون عربستان، تخریب چهره اسلام ناب و ایجاد اختلاف بین مسلمین را اهداف اصلی به وجود آمدن گروهک داعش عنوان کرد.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با تاکید بر ضرورت مبارزه همگانی با گروه های افراطی، اذعان داشت: قطعا این گروهک ها از مسلمانان نیستند، چرا که هیچ یک از اعمال آنها مورد تایید اسلام نیست و تنها هدف آنها ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت است، لذا همه مسلمانان باید در مقابل این فتنه هوشیار باشند.

وی به نقش علما و نخبگان اسلام هم اشاره  و تصریح کرد: تبیین جمود فکری تکفیری ها برای جامعه، ایجاد اتحاد و تصمیم واحد در مقابل تکفیری ها، برحذر داشتن امت اسلامی از اختلافات مذهبی و صدور و انتشار فتوا علیه اقدامات گروه های تروریستی تکفیری از جمله مهم ترین اقداماتی است که علمای اسلام می توانند در خنثی سازی فتنه داعش انجام دهند.

مسئول دفتر امور اهل سنت استان ها خراسان در بخش پایانی سخنان خود دیدگاه اهل سنت خراسان را در مورد این جریان های افراطی مد نظر قرار داد و گفت: از همان روزهای اولیه اعلام موجودیت گروه های تروریستی، اهل سنت استان های خراسان به خصوص علما و بزرگان آنها با صدور اطلاعیه های مختلف، این گروه ها را جدای از مسلمانان دانسته و حرکات آنها را به شدت محکوم کردند.

انتهای پیام313/18

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha