جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بلال سعید شعبان

مدارس و مکاتبی مانند قم، نجف، الازهر، زیتونه، مدینه و شام وجود دارند که این مدارس باید گرد هم جمع شوند و موارد اختلافی امت اسلام را در داخل امت مشخص و بررسی وحل کنند.

شیخ بلال سعید شعبان دبیر کل جنبش التوحید الاسلامی لبنان  در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به ارزیابی کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای جهان اسلام پرداخت و ابراز داشت: اولین بار است که همایشی دینی یا فقهی در این سطح برای بررسی امور مسلمانان در قم برپا می شود و اولین بار است که در سال های گذشته همایشی با این حجم برگزار می شود. امیدوارم که نتیجه آن نزدیک شدن مسلمانان و حفظ خون آنها و توقف خونریزی و کشتار میان مسلمانان باشد، زیرا این روزها جبهه استکبار و کفر جهانی توانسته با استفاده از سازمان های افراطی و تندرو مسلمانان را به یک جنگ داخلی بکشاند و من امیدوارم این همایش و شرکت کنندگان در آن بتوانند وحدت و همبستگی را به امت اسلام بازگردانند.

وی با استقبال از سخنان حضرت آیت الله مکارم شیرازی در افتتاحیه این کنگره گفت: سخنان ایشان خوب بود و امیدوارم باز هم شاهد چنین سخنان و مواضعی از مدارس اسلامی مختلف جهان عرب و اسلام باشیم. شیخ شعبان ادامه داد: امروز در جهان عرب و اسلام، مدارس و مکاتبی مانند قم، نجف، الازهر، زیتونه، مدینه و شام وجود دارند که این مدارس باید گرد هم جمع شوند و موارد اختلافی امت اسلام را در داخل امت مشخص و بررسی وحل کنند. و اتفاقی که در این همایش رخ داد خوب است، زیرا شاهد گفتگوی علمای مردمی بودیم و امیدوارم در آینده سیاست نتواند بر این پروژه دینی تاثیر بگذارد و همه باز بتوانند در جهت متحد ساختن امت دور هم جمع شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha