جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی سپاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران گفت: اگربناست مسایل ما با آمریکا حل شود باید از لبنان و عراق و از تمام نقاط استراتژیک خود دست برداریم؛ مشکل آمریکا این است که جلوی هژمونی او را گرفته ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امشب در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از طلاب ممتاز بسیجی اظهارداشت: بزرگترین و ریشه ای ترین چالش فراروی انقلاب اسلامی، وجود دو دیدگاه، در برابر هم است؛ تقابل دو دیدگاه برون نگر و درون نگر، این چالش را تشکیل می دهد.

وی افزود: یک دیدگاه بیان می کند که اگر بخواهیم به توسعه اقتصادی و عمران و آبادی دست پیدا کنیم و به فن آوری روز مجهز شویم،باید جذب جامعه جهانی شویم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: این دیدگاه بیان می کند که برای حل مشکلات کشور، راهی جز وارد شدن در جامعه جهانی و جذب شدن در این جامعه برای ما وجود ندارد و باید در چارچوب نظام جهانی حرکت کنیم و در قالب صندوق بین المللی پول و بانک جهانی حرکت کنیم؛ در واقع نمی توانیم در مقابل جامعه جهانی بایستیم و برای این کار به مدل مالزی و ژاپن اسلامی اشاره می کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دیدگاه دوم بیان می کند که ماهیت و اساس نظام انقلابی ایران، با تکیه بر گفتمان نبوی و علوی که تبلور آن در گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری است، از یک سو تقابل در مقابل نظام سلطه و از سوی دیگر تعامل با کشورهای مستقل، نیمه مستقل و غیر متهد است.

وی افزود: ریشه این دو دیدگاه، اعتقادی است ونه شیوه ای و ساختاری و سلیقه ای؛‌این نگاه از اول انقلاب وجود داشت؛ مثل نگاه امام راحل و مهندس بازرگان؛ در دوره بعد هم همین تفکر را در بنی صدر شاهد بودیم و این جریان در ادامه این انقلاب هم وجود داشته و دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: مهندس بازرگان می گوید که پیامبر(ص) جز رسالت، رسالت دیگری نداشته است و بنی صدر نیز اصلا ولایت فقیه و مباحثی چون حجاب و احکام اسلامی را قبول نداشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در اینجا باید به دلایل این دو نظریه نیز دقت داشت؛ دلایل گروه اول این است که می گویند حل مشکلات کشور در گروه تعامل با کشورهای بزرگ جهان است و دلیل دومشان این است که می گویند که نمی توانیم در مقابل نظام سلطه بایستیم و توازن در مقابله وجود ندارد؛ دلیل دیگر آنها وابستگی هایی است که به بازارهای جهانی داریم؛ دلیل بعدی آنها این است که دیپلماسی تعامل بهتر از تقابل است.

وی افزود: دیدگاه دیگر دیدگاه امام و رهبری مبتنی بر اتکای به نیروی داخلی نظام و اقتدار داخلی است؛ این دیدگاه بیان می کند که ما نمی خواهیم با دنیا قطع ارتباط کنیم، ولی تمام تکیه ما باید در داخل باشد؛ دلایل این نظریه شامل نخست، رسالت انقلاب اسلامی در جامعه جهانی همین مورد است؛ دوم، اصول حاکم بر مکتب نبوی و علوی شامل دفاع از مظلومین و مبارزه با کفار بر اساس فرمان الهی در قرآن؛ سوم، موفقیت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف و تجربه دوران دویست سال اخیرو راهبرد اسلام در خصوص تکیه بر نیروی درونی جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: امروز مرز ما شلمچه و مهران نیست، بلکه امروز مرز ما ساحل مدیترانه و باب المندب است که همه اینها به واسطه تفکر انقلابی و ولایت فقیه است؛ این تفکر بسیجی در امام و رهبری بود که مرزهای ما را که مرزهای دینی است گسترش داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این دستاوردهای عظیم جز با مقاومت در مقابل آمریکا بدست نیامد؛ ما در مقابل آمریکا و دنیا ایستادیم و امروز اگر غزه و لبنان و عراق و سوریه نابود نشد به دلیل نفوذ ما بود وگرنه آمریکا نمی خواست این صحنه امروز پابرجا باشد.

تفکر بسیجی در عراق در حال شکل گرفتن است

وی افزود: امروز تفکر بسیجی در سوریه ثمر داده است؛ زیرا بذرش به واسطه حماقت آمریکا و اسراییل ایجاد شد؛ در عراق هم خدا خواست و عدو سبب خیر شد این تفکر در عراق نیز در حال شکل گرفتن است؛ عربستان 13میلیارد دلار و قطر11 میلیارد دلار در منطقه برای مقابله حرکت انقلاب اسلامی خرج کرده اند ولی نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسراییل هیچ گاه به قول خود وفادار نبوده اند و تجربه نشان داده است که اگر به قدرت ملی و دینی توجه نکنیم در این راه باز می مانیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:

عوارض و پیامدهای نگاه برون گرا شامل انفعال در مقابل دشمن، عدم اهتمام لازم به الزامات درون نگری وهمسویی با جبهه مخالف، تغییر در ماهیت انقلاب اسلامی واستحاله انقلاب، از دست دادن مناطق نفوذ و عمق استراتژیک، به خطر افتادن منافع ملی است.

وی گفت: در مقام عمل این دو دیدگاه در چند جا به هم برخورد می کنند که اولین آن، ایستادگی در مقابل جبهه استعمار است؛ دوم، ایستادگی در مقابل رژیم صهیونستی؛ مورد بعدی دفاع از مستضعفین جهان است و دیگری، مسایل فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: در دنیای اسلام تنها ایران اسلامی است که حاضر است در مقابل استعمار جهانی بایستد؛ مردم ژاپن می خواهند که آمریکا این کشور را ترک کند؛ ولی کسی به آنها توجه نمی کند و این مساله به برکت این مقاومت در عرصه جهانی است؛باید دانست که دشمن به این سادگی دست از سر ما بر نمی دارد.

جلوی هژمونی آمریکا را گرفته ایم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر تفکر این باشد که حل مشکلات کشور فقط با همبستگی استعمار باشد، قطعا این تفکر خطرناک و مضر به انقلاب اسلامی است؛ اگر بناست مسایل ما با آمریکا حل شود و ما را در کافه ای که دارند راه بدهند؛ باید از لبنان و عراق و غزه و فلسطین دست بکشیم و از تمام نقاط استراتژیک خود دست برداریم؛ مشکل آمریکا این است که جلوی هژمونی آمریکا را گرفته ایم.

وی افزود: کرانه باختری و غزه و مردم مومن حزب اللهی لبنان و عراق به پشتوانه جمهوری اسلامی ایران در صحنه ایستاده اند؛ زیرا قدرت مقاومت را از ما گرفته اند و با تسلیم ما به غرب این مقاومت نیز از بین خواهد رفت.

دعای مردم فلسطین برای سلامتی رهبری

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: دفاع از مردم و فلسطین جنبه اعتقادی دارد؛ ما کاری کردیم که وقتی رمضان عبدالله به ملاقات رهبری آمد گفت، وقتی شما کسالت پیدا می کردید همه ما برای شما دعا می کردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha