جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عماد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به نقش و جایگاه علوم انسانی درکشور، گفت: باید با تعامل مستمر علوم انسانی اسلامی را در کشور پررنگ کرده و آن را بسط دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد صبح امروز در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: در سال های اخیر تمایل حضور در تحصیلات تکمیلی، فرصت مناسبی را برای عرصه پژوهش به وجود آورده که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند از آن به بهترین نحو استفاده نماید.

وی با اشاره به این که امروز در عرصه علوم انسانی با گستردگی بسیاری روبرو هستیم، ابراز داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی می توانند فعالیت های مشترکی را در عرصه علوم انسانی انجام دهند که نیاز به تعامل و حرکت بیشتر دارد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به نقش علوم انسانی  در کشور، خاطرنشان ساخت: باید با تعامل مستمر، علوم انسانی اسلامی را در کشور پررنگ کرده و آن را بسط دهیم.

*تأکید بر مدیریت مناسب در حوزه علوم انسانی

حجت الاسلام والمسلمین عماد با تأکید بر مدیریت مناسب در موضوع علوم انسانی، تصریح کرد: اگر بخواهیم حوزه علوم انسانی جایگاه مناسب خود را پیدا کرده، نسبت به نیازها پاسخگو و خروجی مطلوب داشته باشد، باید مدیریت مناسبی را برای آن پیاده کرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه در پایان گفت: امروز در حوزه علوم انسانی کمترین مقاله ها به رشته تحریر در می آید که باید به آن توجه ویژه کرد.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه درسخنانی  با تأکید بر همکاری های بین المللی با دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ریاست اتحادیه های دانشگاه های جهان اسلام با دانشگاه آزاد اسلامی است که فرصت مناسبی برای رسیدن به اهداف فراهم کرده است.

وی تأکید کرد: لازم است در مجموعه های دانشگاهی، حوزه علمیه حضور داشته و دستاورهای مناسبی که تا به امروز داشته است را عرضه کند.

این کارشناس عرصه بین الملل در پایان ابراز داشت: باید از ظرفیت های موجود به نحو احسن استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha