جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصباح

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: امروز همه دشمنان اسلام و داعیه داران کفر و نفاق، ولایت، ایمان و دین ما را هدف گرفته اند و برای تهی ساختن امت اسلامی از هیچ تلاشی فروگزار نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی طی سخنانی در «یادواره شهدای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)»، اظهارداشت: از آنجا که خوی استکبارستیزی و نفاق همیشه با ملت مظلوم ایران بوده است پس از 35 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دشمن دریافته برای اینکه بتواند نتیجه خباثت خود را ببیند ولایت ، ایمان و دین امت اسلام را هدف گرفته و از هر نوع دسیسه ای فروگزار نمی کند.

ایشان تصریح کرد: دشمن امروز به این مساله مهم رسیده است و می داند استقلال جمهوری اسلامی ایران به واسطه بصیرت و ولایت مداری امت اسلامی مان است و همه تلاش خود را نسبت به تزلزل این مهم معطوف ساخته است.

آیت الله مصباح یزدی مهمترین وظیفه عالمان و صاحب نظران را در این برهه از زمان " شناسایی دشمن " دانست و تاکید کرد: اگر امروز با شناسایی دشمنان خارجی و سرسپردگان داخلی و تقویت بصیرت فردی پشت سر اصل ولایت فقیه و گوش به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گویان باشیم بدون تردید به سر منزل مقصود خواهیم رسید و از این گذار گذر خواهیم کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنانش به فلسفه قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) با نثار خون خود و فرزندان و بهترین اصحابش نه تنها درس آزادگی را برای ما سرمشق کرد بلکه شور و عشق دلدادگی توام با عقل و منطق را با پروردگار عالیمان برایمان نمایان ساخت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برای رسیدن به خدا و درگاه الهی دو عامل "شور و شعور" و " عقل" می بایست در کنار هم خرج شوند بطوری که اگر یکی باشد و دیگری نباشد در نیّت و هدفمان خلل ایجاد می کند و انسان را در پاسخ به این سوال که " چرا باید شهادت را دوست داشت؟ " دچار سردرگمی می سازد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: زمانیکه جامعه اسلامی برای عزت، استقلال، شرف و حفظ تمامیت عرضی خویش نیاز به نثار خون شهید و شهادت طلبی باشد به طور یقین مردم بصیر ما همانند گذشته با هر سن و سالی برای این مهم دست از پا نمی شناسد و این همان عجین شدن " شور و شعور" و " عقل " می باشد که این صحنه ها را رقم می زند.

وی گفت: امام حسین(ع) جان داد تا انسان ها را از ظلمت به سمت نور هدایت کنند و این هجرت برای مسلمانان نیست و می تواند شامل هر آزاده ای با هر مذهب و مسلکی باشد.

در ادامه این آیین باشکوه که با حضورفرمانده هان نیروی های مسلح استان، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اساتید حوزه و دانشگاه همچنین طلاب و دانشجویان استان قم برگزار گردید از مادر شهید محسن غفاری به عنوان یکی از مادران شهید موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) تقدیر شد.

انتهای پیام    17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha