پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار - ذوالفقاری

حوزه / آرزو داریم با همکاری دولت این کشور، تمام اتباع افغانی به کشور خود بازگردند و اجازه نقش آفرینی استکبار را ندهند و به توسعه این کشور بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسین ذوالفقاری امروز در دومین همایش بررسی «مسائل فرهنگی و اجتماعی پناهندگان افغانستان» در قم  ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: بسیجیان کسانی هستند که در رفتار و گفتار و کردار نمونه یک انسان مسلمان باشند و به آن چه که اسلام فرموده است عمل کنند.

وی با بیان این که امروز در جهان اسلام گرفتار مشکلات و مسائلی می باشیم، تصریح کرد: امروز  تفرقه اندازی افراد جاهل و وابسته به مزدوران، تهاجم فرهنگی، حاکمیت وابسته و قدرت طلب برخی کشورهای منطقه و لشکرکشی های قدرت های توسعه طلب در منطقه از مهمترین مشکلات می باشد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که فرقه گرایی در منطقه از سوی اسرائیل تغذیه می شود، افزود: قدرت های استکباری با لشکر کشی به منطقه به فکر منافع خود هستند و به همین دلیل امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار داده اند. 

ذوالفقاری با اشاره به این که دنیای استکبار فقط به منافع خود فکر می کند، ابراز داشت:   مسلمانان گرفتار فریب های استکبار در طول تاریخ شده اند.

وی با بیان این که با قرائت های نادرست از سوی جریان های تکفیری شاهد مصیبت های بزرگی هستیم، اظهار داشت: امروز جریان های تکفیری به نام اسلام، سال ها اقدامات وحشیانه انجام می دهند و چهره ای خشن از اسلام به دنیا ارائه می دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به این که سر بریدن های مسلمانان خدمت به کفار و استکبار است، تصریح کرد: رفتارهای زشت و خشن با ایزدی ها و مسیحیان افکار عمومی دنیا را جریحه دار کرده است. 

ذوالفقاری با بیان این که 12 هزار نفر از مردم منطقه به دلیل تکفیر آواره هستند، گفت: خرید و فروش و قتل و خشونت های جنسی حاصل اقدامات گروه های تکفیری با عنوان اسلام بوده است. 

وی با اشاره به این که جنایت تکفیری ها عظیم تر از جنایت های دشمنان است، ابراز داشت: دردهای ما از سوی کسانی است که نام اسلام را   یدک می کشند. 

حادثه تاسوکی حاصل قرائت نادرست از اسلام بود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که جنایت تاسوکی حاصل قرائت نادرست از اسلام توسط ریگی بود، تصریح کرد: گروه های شیعه وسنی برای گروهک ریگی مهم نبود و افراد بی گناه را به رگبار می بستند.  

ذوالفقاری با اشاره به اینکه امروز باید بر اساس آنچه که اسلام شناسان واقعی و مراجع تاکید کرده اند عمل کنیم، ابراز داشت: ما نباید از خودمان به جریان و دین ساختگی بپردازیم. 

وی با بیان اینکه افغانستان در سه دهه گذشته گرفتار مشکلات بسیاری بوده است، تصریح کرد: امروز افغانستان گرفتار بحث مهاجرت و مواد مخدر می باشد که امیدواریم با همت مردم و دولت افغانستان برطرف شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه بازسازی و توسعه افغانستان بسیار لازم است، ابراز داشت: این کشور باید پذیرش حضور مهاجرانش را با توسعه و بازسازی داشته باشد. 

دخالت کشورهای خارجی در امور افغانستان

ذوالفقاری با بیان اینکه کشورهای غربی نباید به عنوان کمک، در امور داخلی افغانستان دخالت کنند، اظهار داشت: غربی ها در سرنوشت مردم افغانستان دخالت نکنند و اجازه دهند مردم و دولت این کشور مسائل را برطرف کند.   

وی با اشاره به این که از روز پیروزی انقلاب اسلامی با کودتا، جنگ و تحریم مواجه بوده ایم، تصریح کرد: با این وجود میزبان مهاجرین افغانستان بوده ایم و نگاه مسئولان و مردم ما نگاه برادرانه و اسلامی است.  

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: 15 هزار فارغ التحصیل پناهنده،11 هزار دانشجو، 12 هزارطلبه علوم دینی، 350 هزار دانش آموز  افغانی به تحصیل علم و دین در کشور ما اهتمام دارند.     

ذوالفقاری تصریح کرد: همچنین بیش از 400 هزار افغانی از فرصت شغلی در کشور استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه اگر سخن از آسیب ها و اشکالات می کنیم، نباید به تمام افراد آن جامعه نسبت داد، گفت: جرائمی که توسط افراد افغانی صورت می گیرد از سوی پناهندگان نمی باشد و نباید به تمام اتباع اشاعه داد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه درصد مرتکبین جرم افغانی نسبت به جمعیت آن ها خاص نیست، ابراز داشت: عدم رعایت مقررات از سوی برخی افراد افغانی یکی از مشکلات می باشد.  

ذوالفقاری اظهار داشت: در خصوص ازدواج بین اتباع افغانی و ایرانی باید دقت ها و توجهاتی صورت گیرد، چرا که مسائل اخلاقی در میان است.  

وی تصریح کرد: علمای افغانستانی باید از افراطی گری و فرقه گرایی و عدم توجه به ارزش های جلوگیری کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه ما با اتباع افغانی که به صورت قانونی حضور دارند مشکلی نداریم، ابراز داشت: حضور اتباع غیرمجاز در ایران یکی از مشکلات می باشد و از دولت افغانستان خواسته ایم از این مسائل جلوگیری کند و ما نمی خواهیم برخوردهایی شکل بگیرد. 

ذوالفقاری ارتکاب جرائم از سوی عده کمی از افراد را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: فرزندان بدون شناسنامه از ازدواج مرد افغانی با خانم های ایرانی یکی از مشکلات است. 

جوانان تحصیل کرده افغان به کشور خود بازگردند

وی با بیان اینکه عدم بازگشت داوطلبانه به کشور افغانستان یکی دیگر از مشکلات می باشد، ابراز داشت: برای پیشرفت و توسعه افغانستان باید دانشجویان و فارغ التحصیلان افغانی به کشور خود بازگردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت و ملت افغانستان و سازمان ملل باید برای حل مشکلات اتباع این کشور همکاری داشته باشند، اظهار داشت: ما آرزو داریم با همکاری دولت این کشور، تمام اتباع افغانی به کشور خود بازگردند و اجازه نقش آفرینی استکبار را ندهند و به توسعه این کشور بپردازند.

ذوالفقاری با بیان این که بنا داریم حضور افراد افغانی را در کشور قانونی کنیم، گفت: توجه به بیشتر به آموزش و درمان، تسهیل در صدور روادید به ایران، صدور کارت آمایش و جلوگیری از ورورد غیرقانونی بخشی از راهکارهای موجود برای ارتقای شرایط می باشد.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha