سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر این موضوع که انقلاب بدون بصیرت معنایی ندارد، گفت: به نظر بنده پس از امدادهای الهی در فتنه سال 88، شخص مقام معظم رهبری و حمایت های مردم از بیانات ایشان باعث شکست فتنه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت «دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت» با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران شرائط گوناگونی را تا به امروز تجربه کرده است، اظهار داشت: این انقلاب با حضور مردم به ثمر نشست و در ابتدا باوری وجود داشت که مشکلات برطرف و راه ها هموار شد؛ اما متأسفانه مکر و توطئه شیطان صفتان در طول تاریخ وجود داشته و در این انقلاب نیز مشاهده شده است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این مطلب که ما نهضتی بالاتر از بعثت رسول گرامی اسلام(ص) در طول تاریخ نداشته ایم، ابراز داشت: دشمنان پس از بعثت، اهانت ها و مشکلات بسیاری نسبت به رسول اعظم(ص) روا داشتند؛ اما حضرت بنابر دستور خداوند متعال، استقامت کرده و این نهضت به پیروزی رسید.

*ریشه انقلاب اسلامی ایران در بعثت و عاشورای حسینی است

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ریشه انقلاب اسلامی ایران نیز در بعثت و عاشورای حسینی است و نمی توان آن را جدای از این وقایع دانست و همانطور که تا به امروز این انقلاب به پیش رفته، باید با استقامت و بصیرت آن را ادامه داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: دشمنان نظام در دوران انقلاب با نقشه های شوم خود به دنبال تجزیه کشور و نفوذ در دانشگاه ها بودند؛ اما این انقلاب بود که با همت و مقاومت مردم به پیش رفت و موانع را از سر راه برداشت.

*9 دی عکس العمل خودجوش مردم بود

امام جمعه قم 9 دی را عکس العمل خودجوش مردم برای دفاع از نظام عنوان کرد و گفت: در این روز حرکتی مردمی رخ داد که منتسب به هیچ جناح، گروه و مجموعه خاصی نبوده که اگر کسی چنین پنداشتی داشته باشد، مشخص است که انقلاب و 9 دی را نشناخته است.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان ساخت: در آن ایام دل های مردم مالامال از نفرت، نگرانی و ناراحتی شده بود که در روز 9 دی خروش کرده و این واقعه عظیم را رقم زدند.

مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد: مردم در روز 9 دی نشان دادند که اگر در روز عاشورا حضور نداشتند؛ اما پشت سر ولی فقیه خود مانده و از رهبر و امام خود دفاع می کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تشرف هر ساله مردم قم در روز 19 دی به محضر رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: در این روز مقام عظمای ولایت با بیانات خود صفحه جدیدی از انقلاب را ورق زده و به بصیرت افزایی می پردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب برای بسیج بیان کردند  این است که: «هرکس که بر اساس احساس مسئولیت و بصیرت عمل کند، در هر جا که باشد، بسیجی است» که باید به آن توجه داشته و به آن جامه عمل بپوشانیم.

*واکاوی شکست فتنه 88 از نگاه مدیر حوزه

امام جمعه قم با تأکید بر این موضوع که انقلاب بدون بصیرت معنایی ندارد، اظهار داشت: به نظر بنده پس از امدادهای الهی در فتنه سال 88، شخص مقام معظم رهبری و حمایت های مردم از بیانات ایشان باعث شکست این فتنه شده است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: واقعه 9 دی غیر از لبیک مردم به منویات رهبری، جوابی بر استغاثه حسین بن علی(ع) در زمانی که دیگر یار و یاوری نداشتند، نیز بوده است.

*فرمایشات حضرت آقا در 19 دی، نقشه راه ماست

مدیرحوزه های علمیه در پایان ابراز داشت: انشاءالله هر سال واقعه9 و 19 دی پررنگ تر از سال قبل برگزار شده و  منتظر دیدار با رهبر معظم انقلاب در این ایام هستیم تا بتوانیم از فرمایشات حضرت آقا به عنوان سرمایه راه استفاده نماییم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha