سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مذاکرات

حوزه/عضو خبرگان رهبری گفت: در مذاکرات اخیر مانند همیشه طبل رسوایی دشمن نواخته شد و بی‌آبرویی و سرافکندگی آمریکای جهان خوار در هر کوی و برزنی در سراسر جهان به گوش رسید.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که مذاکرات هسته‌ای یکی از مهمترین و عمده‌ترین مسائل سیاست خارجی ایران است اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت تدبیر و امید در صدد رفع این مشکل قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که اگر نتیجه این مذاکرات به نفع ایران باشد، موجب رفع تحریم‌ها و شکوفایی اقتصادی ایران می‌شود ادامه داد: اگر این مذاکرات نهایتاً به نتیجه نرسد بی‌اعتمادی موجود نسبت به غرب و آمریکا در بین ایرانیان و همه ملت‌های آزاده بیش از پیش خود را نشان داده و سبب رسوایی بیشتر آمریکا خواهد شد که این نیز برای ایران مفید خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: حالا که پس از انجام مدت‌ها مذاکره و نزدیک شدن به افق‌هایی که انتظار می‌رفت توافق حاصل شود طرف‌های غربی که هیچ‌وقت قابل‌اعتماد نبودند باز مذاکرات را تمدید می‌کنند که نشان می‌دهد که آن‌ها از وحدت رویه لازم برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده به تنهایی در برابر غربی‌ها ایستاد و حاضر به کوتاه آمدن و دادن امتیاز به طرف مقابل نشد و این نکته‌ای بود که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی با بیان این که مقاومت و پایداری و احاطه کامل به تمام جوانب یک مذاکره معقول طرف غربی را مجبور به تمدید مذاکره کرد گفت: طرف‌های غربی درصدد هستند که با تمدید مذاکرات شرایطی را فراهم کنند که تیم ایرانی خسته شده و از بعضی خطوط قرمز نظام بگذرند و توافقی صورت بگیرد که به ضرر ایرانی‌ها و به نفع آن‌ها باشد.

 وی ابراز داشت: همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان بیان کردند، ملت ایران با پشتوانه اعتقادی خود پشت سر تیم مذاکره کنند ایستاده است و هیئت ایرانی که از دل ملت برآمده و خود را به عنوان بسیجی و سرباز ولایت می‌دانند تا پای جان برای رسیدن به هدف نهایی که همان احقاق حقوق ملت ایران است در سنگر مذاکره مقاومت خواهد کرد و از این مشکل با سربلندی و به بهترین نحو ممکن بیرون خواهد آمد.

عضو خبرگان رهبری مطرح کرد: وقتی در این مذاکرات قدرت مذاکره سربازان ایرانی دیده شد و برخی از مسائل به روشنی از سوی نمایندگان ایران مطرح گردید، معلوم شد که طرف غربی به دنبال بهانه‌جویی بوده و بی‌اعتمادی به وجود آمده به طرف غربی بازمی‌گردد و ایران همچنان بر سر اصول مسلم خود همان پیشرفت در مسائل علمی و فرهنگی ایستاده است.

وی با اشاره ‌به این که حق مسلم یک ملت قابل معامله و بخشش به دیگران نیست گفت: هیچ ایرانی‌ حاضر به نادیده گرفتن حقوق مسلم ایرانیان نبوده و نیست و منطق قوی و استدلال‌های محکم تیم ایرانی حقانیت ایران مظلوم را بیش از پیش به جهانیان ثابت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی ادامه داد: در مذاکرات اخیر مانند همیشه طبل رسوایی دشمن درجه یک ایران یعنی استکبار جهانی و صهیونیست نواخته شد و بی‌آبرویی و سرافکندگی آمریکای جهان خوار در هر کوی و برزنی در سراسر جهان به گوش رسید.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha