پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی گوهری- مدیر حوزه مهران

حوزه/ عاشورا تجلی بخش حق، حقیقت و ولایت پذیری است و امام حسین(ع) با رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌ کامل توانستند اسلام ناب را به همگان معرفی کنند.

حجت‌الاسلام علی گوهری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ایلام، با بیان این که اولین و مهمترین تأثیر شرکت در مجالس عزای امام حسین(ع)، دستیابی به معرفت حسینی است، اظهار کرد: معرفت و شناخت، رسیدن و چشیدن  است و همین رسیدن و چشیدن نقطه کمال برای انسان دوست‌دار اهل بیت(ع) است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان مهران با بیان این که واقعه عاشورا یک تراژدی است، بیان کرد: در این تراژدی بی‌گناهان بسیاری کشته شدند، اسب‌ها بر پیکر مظلومان تاخته شد، اگر چنین جنبه‌هایی را برای جوانان بیان کنیم قطعا تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عاشورا تجلی بخش حق، حقیقت و ولایت است و امام حسین(ع) مظهر حق پرستی است، ابراز داشت: چرا مداحان بیان واقعه عاشورا را از صفحه سیاه آن آغاز می‌کنند و فقط از جنایات سخن می‌گویند؟ در حالی که جنبه حماسی برتری دارد.

حجت‌الاسلام گوهری با بیان این که امام حسین(ع) یک مکتب است، بیان کرد: امام حسین(ع) بعد از شهادت، زنده‌تر و جاودانه‌تر شد. ایشان با رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌ توانستند اسلام ناب را به همگان معرفی کنند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha