جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کیخا زابل

امروز نمایندگان مجلس باید قدر نعمت و فرصت نمایندگی را دانسته و به مردم مناطق محروم که شهید مدرس هم بر آن اهتمام داشت، خدمت خالصانه انجام دهند.

حجت الاسلام علی اکبر کیخا، در گفتگو با خبرنگار گروه استان خبرگزاری حوزه،با گرامیداشت یاد شهید آیت الله مدرس، اظهارداشت: به برکت جمهوری اسلامی ایران امروز مجلس ما مجلسی پویا و مطابق با احکام اسلامی است و از طرفی نمایندگان مجلس هم مستقیما از طرف مردم انتخاب شده و این مهم جنبه مردمی بودن آن را هم پررنگ می نماید.

امام جمعه زابل، ادامه داد: از آنجا که کشور ما در زیر سایه اسلام به حیات خود ادامه می دهد، لذا باید تمام ابعاد و شئون آن هم اسلامی باشد و  اگر با این نگاه به مجلس بنگریم نمایندگان مجلس علاوه بر شاخصه هایی چون شجاعت و امانتداری باید به ویژگی هایی چون کاری برای خدا، ایمان و تعهد دینی هم آراسته باشند.

وی بیان داشت: در دولت اسلامی چون همه مسئولین به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از سوی مردم در مناصب مختلف مشغول فعالیت می شوند لذا باید این مناصب را فرصتی الهی دانسته و برای خدمت به مردم وقت را هدر ندهند، در مجلس نیز این مهم با توجه به مباحث کلان قانونگذاری دو چندان می شود.

حجت الاسلام کیخا با اشاره به ویژگی های شهید مدرس، مردمی بودن و توجه به قشر ضعیف را از جمله صفات بارز ایشان عنوان و تصریح کرد: امروز نمایندگان مجلس باید قدر نعمت و فرصت نمایندگی را دانسته و به مردم در مناطق محروم که شهید مدرس هم بر آن اهتمام داشت، خالصانه خدمت کنند.

وی در ادامه با تاکیدبراینکه مجلس در راهبری مسایل کشور نقش اساسی دارد ، به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان« اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره کرد و اذعان داشت: هرچند اجرایی کردن منویات رهبری  وظیفه ای همگانی است، اما مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق بخشیدن به این مهم وظیفه کلیدی دارد، بطوری که می تواند با تصویب قوانین لازم و رفع و اصلاح برخی از قوانین در  ایجاد فضایی برای تولید شکوفایی اقتصاد گام بردارد.

انتهای پیام18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha