پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قاسم یعقوبی - کاشمر

حوزه / وقتی یک روحانی به کسوت نماینده مجلس در می آید، دراین وضعیت حرکات آنها به شدت زیر ذره بین بوده و انتظارات مردم هم دو چندان است.

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان­های خبر گزاری «حوزه» با گرامیداشت روز مجلس و سالروز شهادت آیت الله مدرس، در توصیف ویژگی های یک نماینده مجلس، اظهارداشت:  اگر بخواهیم بصورت مصداقی به نماینده مطلوب اشاره کنیم باید بگوییم که مدرس نمونه بسیار کاملی است، چرا که ایشان برای دفاع از حق مردم در برابر طاغوت ایستاد و پست و مقام را تنها برای خدمت می خواست نه برای قدرت و امیال شخصی.

امام جمعه کاشمر، ایمان، شجاعت،امانتداری،تعهد و ساده زیستی را از جمله ویژگی های اسلامی یک نماینده مطلوب مجلس عنوان کرد و افزود: در صورتی فعالیت نمایندگان مجلس مشروعیت پیدا می کند که در راستای اهداف اسلام، ترویج آموزه های اهل بیت(ع) و تقویت ولایت و رهبری باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، به تفاوت مجلس اسلامی با مجالس سایر کشورها اشاره کرد و گفت: از مهم ترین شاخصه های مجلس اسلامی فعالیت بر محور ارزش ها و شعایر دینی است و قانون های آن نیز مطابق با آموزه های شرعی است.

حجت الاسلام یعقوبی، هم چنین به فعالیت نمایندگان مجلس روحانی  اشاره و تصریح کرد: روحانیون ادامه دهنده راه انبیاء هستند و امروز هم عملکرد این قشر بسیار مهم است و  این موضوع وقتی اهمیت دو چندان پیدا می کند که یک روحانی نیز به کسوت نماینده مجلس در آید؛ دراین وضعیت حرکات آنها به شدت زیر نظر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha