پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نوروزی قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با اعلام روزشمار هفته وقف در استان قزوین گفت: هفته وقف بهترین فرصت برای بیان ظرفیت‌ها و دستاوردهای سنت حسنه وقف برای جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، در جلسه ستاد برنامه‌ریزی هفته وقف استان قزوین، از  شنبه 29 آذر تا جمعه 5 دی ماه را هفته وقف اعلام کرد و اظهار کرد: عرصه وقف میدان مقدسی است و برخی از افراد جهادگونه باگذشتن از سرمایه خویش، مدال پرافتخار واقف بودن را کسب می کنند و برخی دیگر نیز عالمانه و عاشقانه زمینه رسیدن به این جایگاه والا را برای مشتاقان فراهم می کنند.

وی با تاکیتد بر این که همه باید برای ترویج سنت حسنه وقف تلاش کنیم، ابراز داشت: هفته وقف بهترین فرصت برای بیان ظرفیت‌ها و دستاوردهای سنت حسنه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین ادامه داد: در جهت بزرگداشت هفته وقف برنامه‌های زیادی باتوجه به روزشمار این هفته طراحی و در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه به  قطب‌های فرهنگی در کشور، تلاش خواهد شد تا برنامه‌های هفته وقف در استان قزوین همانند سایر برنامه‌های این اداره کل در بقاع متبرکه برگزار شود.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به این که هفته وقف از روز شنبه 29 آذرماه آغاز خواهد شد که این روز به نام "عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری" نامگذاری شده است، افزود: روز یک شنبه 30 آذرماه به نام "وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع)"، دوشنبه یکم دی ماه "وقف، علم و فن آوری و نقش حوزه و دانشگاه"، سه‌شنبه، 2 دی "روز وقف تجلی مودت اهل بیت علیهم‌السلام با تکریم امامزادگان"، چهارشنبه 3 دی روز"وقف، جهاد اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری موقوفات"، پنج‌شنبه 4 دی ماه به نام "وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت های اجتماعی" و روز جمعه، 5 دی ماه که آخرین روز هفته وقف است به نام "وقف، نهاد ممتاز دینی، نشر فرهنگ قرآنی" نامگذاری شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین، با اشاره به این که برنامه‌های متعددی در این هفته برای آشنایی بیشتر مردم با سنت  الهی وقف تدارک دیده شده است، برگزاری همایش های  "وقف و رسانه"،"لبیک یا رسول‌الله(ص)"، همایش "یاوران وقف" و همایش مشترک "اوقاف و اصناف" را از برنامه‌های این سازمان در هفته وقف اعلام کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha